loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیاست در دامان عرفان

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده حمیدرضا مظاهری سیف

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 168

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44135 10003022
23,000 20,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

عرفانِ حقیقی، عارف را به صحنه اجتماع و سیاست می کشاند و در همین وادی، او را به سیر و سلوک وامی دارد. این چنین عرفانی در مکتب ائمه معصومین(ع) به ویژه امیرمؤمنان(ع) و امام حسین(ع) آشکارا نمود یافت و درسِ واقعی عرفان را در میدان جهاد و سیاست به مردم آموخت.

در روزگار ما امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی، پیوند میان سیاست و عرفان را رقم زد و بندگانِِ خدا را در میدانِ حماسه و رزم به عبادت حضرت حق، فرا خواند.

بر اساس مطالب کتاب، تاریخ همواره شاهد ظهور انسان های بزرگی است که ندای حق را از ژرفای وجود می شنوند و پیامبرگونه، مردم را با حق و باطل آشنا کرده، بر باطل می شورند و هیبت و هیمنه پوشالینش را فرو می شکنند و خروش کف مانند آن را فرو می نشانند.

بی تردید، امام خمینی(ره) رهبری پیروز و رهنمایی سرفراز از طایفه صالحان و مصلحانی بود که تداوم بخش راه انبیا و پوینده سیره حسینی(ع) بود که در منبع نور ذوب شد و همچون مشعلی پرفروغ برخاست تا منجی گمگشتگان دیار ظلم و دوران ظلمت باشد. اما در روزگاران تجاوز و توحش که جانواران انسان نما، خدای ظلمت را به تاریخ فرا می خوانند و اراده خویش و امکانات عالم را به آبشخور ستمگری و سلطه گری بسته و شیطان را متجلی می سازند و در عصری که حق، محجوب شده و باطل سایه گسترده است، تفکر امام، حق طلبان و آزادان را فرا می خواند و بی شک، کشف آیین امام و کوشش در راه پاک و نیک او، الگویی هدایت گر و حیات بخش است.

به عقیده نویسنده، رای و راه امام، رهایی بخش نسلی از انسان هاست که امروز، مظلومانه گرفتار پندارزدگی و پندارپردازی سیاست بازان جهانی شده اند ؛ فرعون صفتانی که برای زیستن در دنیای سلطه گرانه، شرایط حیات دنیای سلطه پذیر را برای مردم رقم زده اند و راه های ادراک و تحقق حیات طیبه را غبارآلود کرده و فروبسته اند.

اثر حاضر، متشکل از چهار مقاله است که چگونگی پیوند میان سیاست و عرفان را نشان می دهد.
مقاله اول درباره عرفان و قیام امام حسین(ع) است و سه مقاله دیگر در مورد اندیشه های عرفانی و اجتماعی امام خمینی (قدّس سرّه) است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما