loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نهج الذکر، ترجمه فارسی (دوره چهار جلدی)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

مترجم حمیدرضا شیخی

با همکاری رسول افقی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 2274

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44674 10003022
1,000,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب 4 جلدی «نهج الذکر» تألیف آیت الله محمدی ری شهری که درباره 10 عنوان از بارزترین مصادیق ذکر در قرآن و احادیث اهل بیت(ع) به تفصیل مطالبی ارائه کرده است.

در این مجموعه همه روایات مربوط به هر موضوع از منابع گوناگون شیعه و اهل سنت، استخراج و کامل ترین، موثق ترین و کهن ترین آن ها گزینش شده است. از دعاها نیز، جز در مواردی اندک، تنها از ادعیه ای که مستند به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است بهره گرفته شده است. از آوردن روایات تکراری اجتناب شده است، جز در مواردی که نکته مهمی در تفاوت واژه ها و اصطلاحات نهفته بوده است یا در مواردی که متن حدیث در متون شیعه و اهل سنت تفاوت داشته است یا آنجا که متن حدیث بیش از یک سطر نبوده و مربوط به دو باب بوده است.

در مواردی که متن های رسیده از پیامبر خدا(ص) و امامان(ع) متعدد بوده، حدیث پیامبر(ص) در متن و نشانی روایات ائمه(ع) با ذکر عنوان و منبع در پانوشت آمده است؛ مگر آن که حدیث آنان نکته تازه ای داشته باشد که در این صورت آن حدیث در متن آورده می شود.

هرگاه دسترسی به منابع اولیه ممکن باشد، حدیث به طور مستقیم از آن ها نقل می شود. آنگاه، نشانی بحار الانوار (در احادیث شیعه) و کنز العمال (در احادیث اهل سنت) به عنوان دو منبع اساسی و جامع حدیث شیعه و اهل سنت، افزوده می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما