loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معرفت شناسی و مباحث جدید کلامی

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده حسن معلمی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 270

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44953 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این نوشتار با توجه به اینکه مباحث «معرفت شناسی» به تدریج وارد حوزه دین شده و مباحثی مانند معرفت دینی، حقانیت ادیان و قرائت های مختلف از دین را به وجود آورده است، از منظری معرفت شناختی، به بررسی برخی از مباحث مهم کلامی پرداخته شده و به شبهات مطرح در این زمینه پاسخ داده شده است.

نگارنده ابتدا کلیاتی در مورد مفهوم معرفت شناسی، موضوع، اهداف، روش ضرورت و پیشینه تاریخی آن ارایه نموده و سپس ویژگی های معرفت حقیقی را بیان نموده است سپس امکان علم و یقین یافتن به امور مختلف را به عنوان یکی از مولفه های معرفت حقیقی مطرح کرده و استدلال شکاکان مبنی بر عدم وجود علم را نقد نموده است.

در ادامه به یکی دیگر از مولفه های معرفت حقیقی یعنی مطابقت اشاره کرده و در این زمینه به بررسی دو نوع علم حصولی و علم حضوری و ویژگی های آن ها پرداخته است.

معرفت شناسی دینی و بایسته های آن، نقد دیدگاه مبتنی بر پلورالیسم دینی یا کثرت گرایی، نقد هرمنوتیک، بیان رابطه عقل و ایمان، نسبت بین اخلاق و دین و بررسی ضرورت حکومت دینی از دیگر مندرجات مهم این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما