loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظرة تحلیلیة الی قواعد الفقهیة

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سعید هلالیان

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 300

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب به زبان عربی و برای مخاطبان خاص به رشته تحریر در آمده است. نام آن به زبان فارسی «نگاهی تحلیلی به قواعد فقهی» ترجمه می شود.
در بخشی از معرفی این اثر ـ به زبان عربی ـ آمده است: «خاتمیت شریعت اسلامی، جاودانگی و جهان شمولی آن، ایجاد ابزارها و راهکارهایی را برای پاسخ به تحولات زندگی انسان لازم دارد؛ انسان معاصری که نیازها و خواسته های جدیدش و نوآوری های زنگی تنها مادی او، وی را مأیوس از راه حل و پاسخ می دارد.»
به عقیده نویسنده، از نمونه های این ابزارها و راهکارها می توان به قواعد فقهی اشاره کرد و این همان چیزی است که در این کتاب به آن پرداخته و تلاش می شود جوانب گوناگون آن بررسی شود تا ضمن شناخت بیشتر از نقش آن در فرایندهای استنباطی، بر ضرورت اهتمام بیش از پیش بر این ابزار تأکید و از غربت تأسف بار خارج شود.
این کتاب با پرداختن به راهکارهای فقهی در تلاش است گامی مثبت در راستای رسیدن به فقهی زنده، شکوفا و با هدف رسیدن به قله های کرامت و عزت اسلامی و حفظ پویایی شریعت اسلامی بردارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما