loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وحیانیت و عقلانیت عرفان از دیدگاه امام خمینی (ره)

به ضمیمه چند مقاله دیگر در حوزه فلسفه، عرفان و کلام جدید

ناشر بوستان کتاب قم

مترجم احمد بهشتی

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 584

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مجموعه ی حاضر، حاوی مقالاتی است از نگارنه در باب "رابطه ی عقل و قلب و وحی"، "قرآن"، "نهج البلاغه"، "فلسفه"، "نقد و بررسی پلورالیزم"، "نقد و بررسی اومانیسم"، "رابطه ی دین و تمدن" و "آینده ی جهان" که به مناسبت های گوناگون، برای برخی از همایش ها و فصل نامه ها نگاشته شده است.

نخستین مقاله ی این مجموعه تحت عنوان "وحیانیت و عقلانیت عرفان از دیدگاه امام خمینی (ره)" برای کنگره ی اندیشه های اخلاقی عرفانی امام خمینی (ره) در سال 1382 تدوین شده است.

عناوین دیگر مقالات عبارت اند از: "اعتبار عقل و عرفان در پرتو وحی"، "کلام فلسفی و کلام جدلی"، "بررسی زبان قرآن در آیات متشابه"، "معجزه و شرایط متغیر زمان"، "برهان های وجود شناختی و جهان شناختی در نهج البلاغه"، "حق و تکلیف در نهج البلاغه"، "در جست و جوی نخستین جرقه های حرکت جوهری"، "تاثیر شیخ اشراق بر خواجه نصیرالدین طوسی"، "علم واجب الوجود از دیدگاه صدرالمتالهین"، "مواد ثلاث از امور واقعی است یا اعتباری؟"، "مرگ طبیعی و اخترامی از دیدگاه صدرالمتالهین و دیگران"، "پرسش گری در حوزه ی پلورالیزم"، "وحدت و کثرت حق"، "حقیقت کجاست؟"، "حق و مصلحت"، "خلا اطلاق و خلل نسبیت"، "زبان دینی و اعتقادی"، "اومانیسم"، "اسلام و اومانیسم"، "دین مدنی و مدنیت دینی"، "نقد و بررسی نظریه ی تبدیل"، "آینده نگری فلسفی: امکان یا امتناع؟" و "جهانی شدن در چنبره ی غرب".
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما