loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انصارالله در یمن: از تاسیس تا تثبیت (2004-2013)

5 (1)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده محمدصادق کوشکی | روح الله نجابت

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 160

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 45366 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بدون تردید شکل گیری جنبش انصارالله در یمن و رشد و توسعه سریع و تأثیرگذار آن را باید از جمله پیامدهای انقلاب اسلامی در سطح منطقه غرب آسیا ارزیابی نمود. جنبشی که با الهام از اندیشه ها و آرمان های انقلاب اسلامی و اقتدا به حرکت و مشی حضرت امام خمینی، توانست در مدت کوتاهی به یکی از مؤثرترین حرکت های سیاسی در سطح منطقه تبدیل گردد و منافع نامشروع جهان استکبار و عوامل منطقه ای آن را به صورت جدی به چالش بکشد. از سوی دیگر واکنش ها و نگرش ها به این جنبش به ویژه در سطح منطقه، به انصارالله را همچون حزب الله لبنان، وفادار به آرمان های انقلاب اسلامی می دانند و آن را تحت حمایت و متحد نظام جمهوری اسلامی قلمداد می کنند. به همین دلیل شناخت دقیق این جنبش و کشور یمن برای جامعه ما به ویژه نسل جوان و پژوهشگران ضروری می نماید.

اثر حاضر تلاشی است در جهت معرفی اجمالی جنبش انصارالله، چگونگی شکل گیری آن، کارکردها و تأثیراتش بر کشور یمن تا مقطع سرنگونی رژیم عبدربه منصور هادی و پیش از آغاز تجاوز گسترده رژیم سعودی به یمن.

امید است در آینده گام های دیگری در جهت شناخت بیشتر و دقیق تر این جنبش برداشته شود، چراکه روند تحولات در منطقه به سویی در حرکت است که سرنوشت ملت ها در مسیر همگرایی قرار گرفته و بدون شناخت چنین جنبش ها و حرکت هایی، دستیابی به ثبات، امنیت و فضای مطلوب در منطقه و کشور ما، ممکن نخواهد بود.

کتاب «انصارالله در یمن» در چهار فصل و دو ضمیمه تنظیم و تدوین شده است: «شناخت یمن و ویژگیهای آن»، «پیشینه زندیه در یمن»، «جنبش انصارالله»، «تأثیرات سیاسی ـ اجتماعی جنبش انصارالله بر جامعه یمن از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ م». «شباهتها و تفاوتهای میان زیدیه و امامیه» و «تصاویر و نقشه ها» نیز دو ضمیمه این کتاب هستند که به کتاب ارزشو اعتبار دیگری داده است.

نویسندگان در فصل دوم به پیشینه فعالیت های مبارزاتی انصارالله و شخصیت های برجسته و تأثیرگذار این جریان می پردازد و شخصیت هایی مثل سید بدرالدین الحوثی، سید حسین الحوثی، عبدالملک و یحیی الحوثی و گروهها و جریانهایی مثل مدرسه اتحاد الشباب، حزب الحق، المنتدی الشباب المومن و موضع گیری های سیاسی آنها در قبال تحولات منطقه خاورمیانه و اشغال عراق توسط آمریکا و... بیان می شود. در فصل سوم هم به مرحله تأسیس رسمی جنبش انصارالله و پایه های اعتقادی آن و سپس جنگ های شش گانه با حاکمیت وقت یمن و سپس تحولات بیداری اسلامی در سال ۲۰۱۲م می پردازند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما