loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جاه طلبی های امپراتوری

نوآم چامسکی در گفتگو با دیوید بارسامیان

ناشر اختران

نویسنده نوآم چامسکی

مترجم رضا (حسن) بلیغ

سال نشر : 1385

تعداد صفحات : 175

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این مجموعه گفت وگویی است با "نوآم چامسکی" درباره ی بحران های کنونی جهان، جاه طلبی های امپریالیسم آمریکا، مسائل پشت پرده ی دولت جرج بوش، نقش تبلیغات در موجه جلوه دادن تجاوزات آمریکا، وضعیت کشورهای تحت سلطه و جهان سوم و نظایر آن که طی آن پرسش هایی از این دست را پاسخ می دهد:
چه چیز موجب می شود که شهروندان از یک ناظر منفعل به فردی فعال تبدیل شوند؟، چگونه می توان انحطاط اخلاقی را اندازه گرفت و یا درباره ی آن صحبت کرد؟، آیا سلسله مراتب ها را می توان شناخت؟، چگونه می توان تبلیغات را شناخت و چه روش هایی برای مقاومت در مقابل آن وجود دارد؟ چرا این همه مسئولیت برعهده ی طبقه ی تحصیل کرده می گذارید؟، و آیا دنیای دیگری ممکن است؟. چامسکی برای مثال، علل تجاوز امریکا به عراق را چنین عنوان می کند: از جنگ جهانی دوم به بعد حوزه ی خلیج فارس، منطقه ی اصلی تولید انرژی بود و انتظار می رود حداقل تا نسل بعد نیز چنین باشد و عراق در خلیج فارس دارای رتبه ی دوم از لحاظ ذخایر منابع نفتی در جهان است. عراق پس از دو جنگ با ایران و کویت، در وضعیتی متزلزل قرار گرفت و از این رو بهترین گزینه برای حمله انتخاب شده البته این موضوع ارتباط خاصی با دسترسی به نفت برای وارد کردن به امریکا ندارد، بلکه امریکا به منظور کنترل نفت جهان، به عراق حمله کرد".
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما