loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گوهر (گزیده مطبوعات ایران 20)

ناشر امیرکبیر

نویسنده سید فرید قاسمی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 152

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

سید فرید قاسمی، حافظه مطبوعات ایران، نشریه "گوهر" را در 152 صفحه برای بیستمین شماره از "گزیده مطبوعات ایران " انتخاب کرده است.

نگارنده طبق دیگر کارهایش ابتدا به ذکر تاریخچهٔ نشریه پرداخته است و مقاصد بنیاد خیریه نوریانی را که با درج آگهی در روزنامهٔ رسمی کشوردر سال 1350 به اطلاع عموم رسانیده شده بود را بطور کامل برایمان بازگو می کند. یکی از خدمات بنیاد یاد شده پرداخت هزینه های مجله گوهر بود که 6 سال و دو ماه تأمین گردید و قاسمی متنی که در آغازین صفحه های شماره نخست گوهر، مبنی بر بیان هدف مجله است را عیناً برایمان می آورد:
رفت رفته رفته دشواری ها آسان و تلخی ها شیرین شد.. .چون یکی از مواد مهم اساسنامه حفظ و حمایت و ترویج و حراست زبان فعلی پارسی و گنجینهٔ گرانبهای کهنسال آن است برای آن که بتوان در این راه گامی بلند برداشت و کاری سودمند انجام داد به انتشار نامه تحقیقی و ماهانه تصمیم گرفته شد تا جلوه گاه افکار و عقاید همه کسانی باشد که در همین راه پیش می روند و به زبان فارسی عشق می ورزند و....."

در ادامه سید فرید قاسمی بعداز ذکر مشخصات ماهنامه گوهر در هر سال، به گردانندگان آن می پردازد. بیوگرافی کوتاهی ازمرتضی نوریانی سرمایه گذار گوهر، نصرت الله کاسمی، مرتضی کامران و عبدالرفیع حقیقت در اختیارمان می گذارد و سپس نویسندگان گوهر را معرفی می نماید. افرادی مانند جواد آذر، حبیب الله آموزگار، احمدآرام، ابوسعید ابوالخیر، ادیب پیشاوری، منوچهر اقبال، جمالزاده، سیروس شیمی، جعفر شعار، محمد رضا طاهری، عطار، یحیی رحمان و.. ...

در قسمت برگزیده ها که از صفحه 29 شروع می شود "از سید محمد محیط طباطبایی" مقاله ای تحت عنوان "رازی در شهرری"را برای خواننده برگزیده است و در ادامه" معجزه قران" از" سید محمد باقر مجلسی"،"کمال الملک در نیشابور" از "ابوالقاسم کحال زاده "، متن و شعر زیبایی به نام "افسانه و کوی جنون " از احمد گلچین معانی "،"روش علمی برای تصحیح متون" از" مسعود فرزاد" و......
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما