loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهدویت و آرامش روان

ناشر کتاب جمکران

نویسنده محمد سبحانی نیا

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 175

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در عصر حاضر که فشار روانی، بیماری تمدن جدید نامیده شده و روز به روز بیماری های روانی در دنیا گسترش یافته و توجه بشر به مقوله بهداشت روان، دوچندان شده است؛ از این رو، سازمان بهداشت جهانی، بخش خاصی به نام خدمات بهداشت روانی پدید آورده و در سال ۱۹۶۱ میلادی، جنبش بزرگ روان پزشکی اجتماعی در آمریکا آغاز شد که برخی روان شناسان و روان پزشکان، آن را انقلاب بزرگ سوم نامیدند و در اوایل قرن بیستم، نهضت جدید بهداشت روانی را پی ریزی کردند.
در سال های اخیر، استفاده از مذاهب و اعتقادات دینی، مورد توجه سیاست گذاران و تدوین کنندگان استراتژی های بهداشت جامعه نگر، در سازمان جهانی بهداشت نیز قرار گرفته است. این سازمان بخشی از انتشارات خود را از سال ۱۹۹۲ به آموزش بهداشت از طریق مذهب برای راه کار زندگی سالم اختصاص داده است و کتاب ها و جزوات زیادی را تحت عناوین دینی نظیر: بهداشت از دیدگاه اسلامی، ارتقای سطح بهداشت از طریق سبک زندگی اسلامی و نیز نقش مذهب و اخلاق در پیش گیری و کنترل برخی بیماری ها منتشر کرده است.
کتاب «مهدویت و آرامش روان» درباره آموزه های مهدویت و درمان بیماری های روح و روان بشر امروز است. فصل اول این کتاب به بیان مفاهیم اختصاص داشته و در فصول دوم تا پنجم، به ترتیب، موضوعاتی چون تحلیل روانشناختی مهدویت، مهدویت و شاخصه های بهداشت و روان، تاثیر مهدویت بر بهداشت روان و مهدویت و روان درمانی مطرح شده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما