loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آیه نور و هنر

ناشر سوره مهر

نویسنده حبیب الله آیت اللهی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 184

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 4560 10003022
12,000 11,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

موضوع این کتاب «نور و ظلمت در قرآن» است. دکتر آیت اللهی در این کتاب ابتدا آیاتی از قرآن را آورده و سپس آن را به فارسی ترجمه کرده است و در ادامه به تفسیر آیه می پردازد، در صفحات ابتدایی کتاب به توضیح نور و معنا و مفهوم آن در آیات مختلف پرداخته است و سپس به اشعاری از عطار نیشابوری در این زمینه اشاره کرده و به زیبایی با مفهوم نور مرتبط ساخته است. در ادامه یک بحث هنری، درباره نور مطرح ساخته و معانی و مفاهیم و جنبه های نور را در طبیعت تشریح کرده است. سپس احادیثی از امامان مختلف درباره نور و معانی آن آورده است. ویژگی نور و هنر و فرازهایی از دعای جوشن کبیر و دعای ماه رمضان، دود و ظلمت و بیان مفرد را، بودنِ نور و جمع بودن ظلمات را از دیدگاه عالمان و عارفان، به همراه اشعاری از فردوسی، نظامی گنجوی، اسدی طوسی، ابوشکور بلخی و اسدی طوسی آورده شده است. توصیفات دقیق و زیبا به این کتاب برجستگی خاصی بخشیده است، همچنان که در ابتدای کتاب نویسنده به خواننده توصیه می کند که این نوشتار را چنان بخوان که رازی را خوانی شاید که راز را دریابی و چنان بفهم که سرّی را شناسی و آگاه باش، که هر چه هست از فروغ اوست و هیچ چیز جز فروغ او نباشد که فروغ آسمان ها و زمین است.

«... لیکن هیهات! که وقوف بر این لحظه که پیوستن فراهم گردد، چندان آسان نیست. عشق به پذیرفتن باید همیشه در دل وسوسه کند و آمادگی به آن، باید که دل را عاشق سازد. باید تن و من، از لذات و شهوات جسمانی خالی و برهنه شود و دل و جان، از خودخواهی ها و خودپرستی ها و غرور پیراسته گردد تا برای درک آن لحظة آمادگی یابد و کاش، کاش می شد در آن لحظه باز ایستادن؛ کاش می شد در آن لحظه محو و نابود شدن؛ کاش بودن، شدن می شد و شدن، پیوستن می گردید که این پیوسته راز آفرینش انسان است...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما