loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بیست کهن الگوی پیرنگ و طرز ساخت آن ها

ناشر ساقی

نویسنده رونالد بی. توبیاس

مترجم ابراهیم راه نشین

ویراستار آذین محمدزاده

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 412

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«بیست کهن الگوی پیرنگ» ترجمه ای است از کتابی با عنوان 20Master Plots که در آن بیست الگوی پیرنگ (پلات) آمده و برای هر یک از آن ها علاوه بر ارایه مثال و تحلیل آن، ساختار مناسب برای استفاده از آن پیرنگ آمده است.

هدف این کتاب آشنا کردن مخاطب با شکل کلی پیرنگ ها و ارایه دستورالعملی برای بعضی از متداول ترین کاربردهای پیرنگ های اصلی معرفی شده است و در توضیحات کتاب آمده: «این کتاب به هیچ وجه شما را از تخطی از اصول اساسی هر کدام از پیرنگ ها منع نمی کند. فکر نکنید که باید حتی کوچک ترین جزئیات این کتاب را کپی کنید. پیرنگ یک روند است نه یک هدف.»

مطالب این کتاب در 26 فصل نوشته شده و دستورالعملی از متداول ترین کاربردهای پیرنگ های اصلی ارایه می دهد. نویسنده کتاب در پی آن است که به مخاطبانش کمک کنند تا بتوانند داستان هایی از زندگی روزمره بیرون بیاورند و پیرنگ را در خدمت خود بگیرند.

توبیاس در ژانرهای مختلفی مانند داستان کوتاه، آثار داستانی و غیر داستانی و همچنین ساخت فیلم های مستند تلویزیونی فعالیت کرده و استاد گروه تئاتر دانشگاه ایالتی مونتاناست. پیش از این نیز ترجمه کتاب دیگری از وی با عنوان «درونمایه در داستان» منتشر شده بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما