loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ظهور و سقوط خاندان تنگستانی

تاریخ مقاومت تنگستانی ها علیه امپریالیسم انگلیس

ناشر سوره مهر

نویسنده سید قاسم یاحسینی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 399

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 4593 10003022
29,000 27,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

در این کتاب کوشیده شده تا مباحث به دور از حماسه سرایی و قهرمان پروری و مبتنی بر روش تاریخ نگاری به صورت مستند و آکادمیک ارائه شود.

در مسیر تالیف این پژوهش با سود بردن از کتاب ارزشمند "خاندان تنگستانی" تالیف علیمراد فراشبندی سعی شده با حفظ خط اصلی این کتاب خطاهای آن تصحیح و اسناد و تحلیلهای جدیدی هم برآن افزوده شود.

به گفته نویسنده کتاب این کتاب حاصل دست کم نیم قرن مطالعه و پژوهش مورخانی همچون اسماعیل نوری زاده بوشهری، محمدحسین رکن زاده آدمیت و علی مراد فراشبندی است.
این کتاب شامل دو بخش است. بخش اول در هفت فصل و مربوط به چگونگی ورود اعقاب خاندان تنگستانی از منطقه نجد عربستان به منطقه بارکی، شکل گیری جغرافیای تنگستانی، ظهور سر سلسله خاندان تنگستانی در عصر افشاریه و زندیه و منازعات قدرت در منطقه است. البته تاریخ خوانین سلسله خاندان تنگستانی از رئیس احمدشاه تا محمدخان تنگستانی و نیز مباحثی درباره باقرخان تنگستانی و فرزندان و نوادگان او هم در این بخش آماده است.

در بخش دوم کتاب هم محمد باقرخان تنگستانی به عنوان اولین روزنامه نگار تنگسیر مورد توجه قرار گرفته و فعالیتهای ژورنالیستی و سیاسی او با نگاهی نو به کارنامه اش بررسی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما