loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در پرتو نور

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46065 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب تلخیصی از کتاب ارزشمند علامه مصباح یزدی با عنوان در جست وجوی عرفان اسلامی است و با نگاه ساده سازی و استفاده عموم مردم این کتاب تهیه شده است.

همه انسان ها گمشده ای حقیقی و واحد دارند که دانسته یا نادانسته به دنبال وصال خدای خود هستند، ولی در پی یافتن آن بسیار به بیراهه می روند و بسیاری دیگر در تشخیص کوتاه ترین راه اشتباه می کنند.

شناخت انحرافات در طریق عرفان، شناخت شاخصه های عرفان راستین، راه دستیابی به مقامات و مراحل نیل به این هدف از بایسته ها است که باید به آن توجه شود.

این کتاب در 184 صفحه در پنج فصل طراحی شده و مباحثی در زمینه کلیات مانند انواع تمایلات انسان، تعریف عرفان، تصوف و عرفان و «عارف چه کسی است؟» و «عرفان در اسلام» در این کتاب مطرح شده است.

فصل دوم تحریف و انحراف در آموزه های عرفانی است که در ادیان آسمانی چه تحریف هایی صورت گرفته و دو نمونه از انحراف از صدر اسلام اشاره شده و به تحلیل عوامل انحراف در عرفان پرداخته شده است.

فصل سوم شاخصه های عرفان اسلامی و راستین نام دارد و در این فصل ضرورت و اهمیت بحث و شاخصه ها و پیشینه عرفان در جوامع اسلامی مورد نظر بوده و به دو بعد مادی و معنوی انسان پرداخته شده است.

یکی از نکات مهمی که در این فصل وجود دارد، پاسخ امام صادق(ع) به کج اندیشان راه عرفان است.

فصل چهارم راه دستیابی به مقامات عرفانی است که استفاده از عقل و نقل برای شناخت راه و اینکه اساس راه نقلی و عقلی در دسترس عموم به چه صورتی است، در این فصل مورد بحث و بررسی است.
در فصل پنجم بررسی چند مسئله مهم مدنظر مؤلف بوده، معنای کشف و کرامت، حقیقت کشف و مکاشفه، مکاشفه رحمانی و شیطانی و کرامت و ماهیت آن از جمله این موارد است.

این کتاب با همت حجت الاسلام جواد محدثی به صورت پرمحتوا و جذاب برای جوانان جویای عرفان اسلامی تهیه شده است.

کاستن حجم مطالب، تلخیص برخی مطالب مفصل و بسنده کردن به تعداد کمی از آیات و روایات، حفظ انسجام و پیوستگی مطالب از جمله ویژگی های این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما