loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحلیل دیوان و شرح حال عمادالدین فقیه کرمانی

ناشر سروش

نویسنده احمد ناظرزاده کرمانی

گردآورنده کتاب فرهاد ناظرزاده کرمانی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 342

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46167 10003022
19,000 17,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب تحقیقی به قلم زنده یاد دکتر احمد ناظرزاده کرمانی استاد فقید دانشگاه تهران است که احتمالا نخستین پژوهش گسترده در زمینه شرح حال و آثار عماد الدین علی فقیه کرمانی، از مشایخ عرفا و شعرای کرمان در قرن هشتم هجری و معاصر حافظ شیرازی است.

کتاب «تحلیل دیوان و شرح حال عماد الدّین فقیه کرمانی» در شش فصل تدوین شده و هر فصل به تعدادی از زیرفصل ها تقسیم شده است. پژوهشگر در فصل اول کتاب به معرفی مأخد و مراجع مهم و اصلی خود، و مراکز و موسساتی که به آن ها مراجع کرده، پرداخته است. این فصل مقدمه و مدخل رساله است.

نویسنده کتاب در فصل دوم به جمع آوری، بررسی و نقدآراء و نظریات محققان ایرانی و خارجی درباره عماد فقیه کرمانی پرداخته و به توافقات، تناقضات و تضادهایی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرده است؛ این کار در فصل بعدی نیز ادامه داشته است.

در فصل سوم نویسنده کوشیده تا براساس منابع و مأخذ تحقیقی خود شرحی از زندگی عماد فقیه به رشته تحریر درآورد و رأی و نظر خود را در این زمینه ابراز کند. در همین فصل، نویسنده ضمن توصیف انواع شهرهای عماد، به مطالعه تطبیقی کوتاهی میان آثار او با آثار چند شاعر دیگر، و از جمله حافظ، مبادرت ورزیده و کوشیده است تا نکات مهم و بدیعی در زمینه عمادشناسی عنوان کند. به عقیده پژوهشگر، عماد شاعری تغزلی، موعظه گوی و مرثیه سرای است و در انواع شعرها تبحر خود را به اثبات رسانده است، او به نحو بارزی بر آثار شعرای معاصر و متأخر خود تأثیر گذاشته، تأثیری که شناخت بعدها و ساحت های آن مستلزم مطالعاتی خاص و بسیار است.

بررسی و شناخت زمینه های تاریخی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی عصر عماد فقیه و مناسبت های او با این زمینه ها، درونمایه فصل چهارم کتاب است.

فصل پنجم به تحلیل و تفسیری نقادانه بر آثار عماد فقیه کرمانی اختصاص دارد. و در همین فصل گزیده ای از آثار شاعر در برابر خواننده نهاده شده است. این رساله تحقیقی با فصل ششم که حاوی جمع بندی ها، نتیجه گیری ها و نیز سرانجام کار و مرگ عماد فقیه است، پایان می گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما