loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رشحات المعارف، دروس معرفتی عارف حکیم آیت الله العظمی میرزا محمد علی شاه آبادی (قدس سره)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 4617 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب رشحات المعارف، دروس معرفتی عارف حکیم آیت الله العظمی میرزا محمد علی شاه آبادی (قدس سره) است. شارح این کتاب مهم آیت الله فاضل گلپایگانی است و توسط حیدر تهرانی (متخلص به معجزه) گردآوری شده است. این کتاب از دو بخش رشحات المعارف و شرح رشحات المعارف تشکیل شده و هر بخش شامل ده فصل می باشد.

در مقدمه اثر حاضر به قلم «حیدر تهرانی» (متخلص به معجزه) می خوانیم:
در سال 1364 تا 1369 هجری قمری، توفیق شامل حالم شد و در مسجد جامع تهران در درس حضرت آیت الله میرزامحمدعلی شاه آبادی قدس الله سره العزیر (م 1292 ق. م 1369 ق) حاضر و از کلمات جان پرورش بهره مند شدم. هر یک از آن درس ها بحری از معارف بود و هر موجش مرا در آن غوطه ور می ساخت. گاه بعضی از بیانات آن بزرگ وار را با قلم ناتوان خود یاددادشت می کردم.پس از فوت آن عالم جلیل القدر به خاطرم رسید که یادداشت های خود را به صورت جزوه هایی درآورده و منتشر کنم تا طالبان معارف از آن کلمات سودبخش بهره مند گردند. در همین اثنا روزی یکی از شاگردان آن مرحوم به نام آقای اکبرزاده را ملاقات کردم. او از سعی من مطلع گردید. گفت من نیز مقداری از درس های آقا را نوشته ام که در اختیار شما می گذارم. هنگامی که آن اوراق را دریافت کردم، چنان نامرتب و مغشوش بود که گاه با زحمت تمام با یادداشت های خود منطبق می کردم و مورد استفاده ام قرار می گرفت. تا به خواسته این جانب، کاتبی مجموع آن ها را نوشت.سپس دفتر را به قم خدمت فرزند ارجمند و ارشد حضرت آقا شاه آبادی (طاب ثراه) بردم که خود عالمی جلیل است. از معظم له خواهش کردم تا مطالب تحریر شده را ملاحظه فرمایند. تقاضایم را پذیرفتند و کتاب را خدمت آن بزرگ وار گذرادم و پس از چند ماه چون کتاب را دریافت کردم، تصدیق کرد که این تقریرات مرحوم والد ایشان است. البته آن نوشته ها همچنان به صورت اولیه که نامرتب بود، مغشوش باقی ماند و نیاز به تصحیح کامل داشت. تا آنکه در مشهد مقدس خدمت عالم جلیل القدر دیگری رفته و از ایشان خواهش کردم که این اوراق را سر و صورتی دهد و به زیور قلم خود بیاراید. او نیز خواهش مرا پذیرفت و پس از مدتی به صورتی که ملاحظه می شود، کتاب طبع گردید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما