loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقدمه ای بر روانشناسی نقاشی کودکان (دنیای نو)

ناشر دنیای نو

نویسنده گلین و. تامس | آنجله م. ج. سیلک

مترجم محمدتقی فرامرزی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 277

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در دو فصل آغازین کتاب، ضمن اشاره به تاریخچه مختصر تحقیق در نقاشی کودکان، نیز بررسی کلی نگرش های نظری و توصیف خصوصیات اصلی نقاشی کودکان در سنین مختلف، سعی بر آن است خواننده با ویژگی های اصلی و دامنه موضوع آشنا شود.

در فصل سوم (نقاشی چیست؟) بحث با شیوه های تجسم مفهومی نقاشی شبیه سازانه و تصویر توسط هنرمندان، فیلسوفان و ادراک گرایان آغاز می شود؛ آن گاه سعی شده بین نظریه های تصویر سازی و ادراک تصویر با نگرش های اصلی به نقاشی کودکان ارتباط برقرار شود.

موضوع فصل چهارم عبارت است از این که "چرا اصولا کودکان نقاشی می کنند؟" برای مثال، یکی از فرضیه ها این است که نقاشی در مقام نوعی بازی تک نفره و در عین حال یک فعالیت اجتماعی متاثر از عوامل اجتماعی است.

فرآیند نقاشی و پیامد های آن، نیز اطلاعاتی که در نقاشی گنجانده می شود، موضوع فصل های پنجم و ششم است که در پی آن در فصل های هفتم، هشتم و نهم جنبه های بیانگرانه نقاشی، رشد نقاشی استثنایی، و نقاشی های کودکان در مقام هنر بررسی می شود.

در فصل پایانی (نتیجه گیری ها و راه های آینده) تصریح شده است: روان شناسی نقاشی کودکان عرصه ای استثنایی و فوق العاده گسترده شامل نگر ش ها و علایق گوناگون را در بر می گیرد... دلیل ما برای اهمیت دادن به نقاشی کودکان این است که نقاشی، از لحاظ شناختی، فعالیتی بغرنج است که بسیاری از کودکان را به خود جلب می کند... تاثیرات تراکمی نقاشی، همراه با دیگر شکل های بازی ممکن است اهمیتی تعیین کننده در رشد هوش نخستین و توانایی بالقوه بعدی در انواع فعالیت ها داشته باشند...".
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما