loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آخرین نقش: زندگی هنرمند شهید مجید فریدفر از زبان پدر و همسر

ناشر روایت فتح

نویسنده سارا طالبی

ویراستار فاطمه بهرامی زاده

راوی کتاب عزیزالله فریدفر

با همکاری محمد قاسمی پور

مشاور علمی احد گودرزیانی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 88

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46533 10003022
9,000 8,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجید فرید فر در دوران کودکی (پیش از وقوع انقلاب اسلامی) همراه با پدر خود به آکروبات بازی مشغول بود. به همین دلیل، سفرهای زیادی به خارج از کشور داشت و این امر، باعث شد در میان سینماگران ایرانی نیز کودکی معروف شود و از 9 سالگی در فیلم های بسیاری از همان دوران به ایفای نقش بپردازد.
«مراد و لاله» نخستین فیلمی بود که وی در آن بازی کرد.

او موسیقی را به صورت خودآموخته فراگرفت و در بیشتر ساز ها تبحر داشت. شهید فرید فر از ویولن نوازان توانمند بود. به دلیل علاقه اش به موسیقی، بازیگری را رها کرد و در رشته موسیقی در هنرستان به تحصیل پرداخت.

سارا طالبی نویسنده کتاب در بخشی از مقدمه کتاب می نویسد: «مجید از خاک صحنه بلند شد و در خاک وطنش تپید و این دیگر یک نمایش نبود، بلکه زیباترین ترسیم تصویر زندگی اش از جانب خدا بود تا یاد و نامش تا ابد، در صحنه روزگار نقش ببندد و طنین لحظات ناب زندگی اش، زیباترین نواها و موسیقی های جهان را به تسلیم وادار کند. خاطرات پدر و دل نوشته های همسر، شاید بتواند پرده ای کوتاه از روح بزرگ مجید را نمایش بدهد.»

شهید فرید فر خرداد 1360، در روز های اولیه جنگ تحمیلی و در جریان حصر آبادان، هنگامی که ریاست کمیته تجریش را بر عهده داشت، به شهادت رسید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

م.ج

عالی بود این کتاب باعث شد بعد از سی سال گمشده مون پیدا بشه

3 اسفند 1395

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما