loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مدل آرامش در اخلاق اسلامی و معنویت های جدید

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده حسین باقری

ویراستار امیرعباس رجبی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 360

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

انسان تشنه آرامش با تلاطم در جریان های موجود معنوی و عرفان های کاذب، علی رغم تلاش بی وقفه به ساحل آرامش نخواهد رسید.
علت این کاستی رهاکردن دین و آموزه های وحیانی به عنوان اصیل ترین منبع آرامش بخش انسان است.
مکتب حیات بخش اسلام، انسان را منور به نور فطرت دانسته و آرامش حقیقی را در پناه ذات الهی قابل تحصیل می داند. از این رو ضرورت طرح الگوی آرامش از منظر آیات و روایات، به عنوان یگانه راه ایمن در کسب این اصل حیاتی آشکار می شود.

نویسنده گرامی جناب آقای دکتر حسین باقری در اثر حاضر سعی کرده اند با روش مقایسه ای نخست بدیل ها و الگوهای مکاتب دیگر به ویژه معنویت های نوپدید را نقد و بررسی و در نهایت مدلی پیشنهادی از آرامش مبتنی بر آیات و روایات اسلامی ارائه کند.
بر این اساس ایشان مباحث را در هفت فصل با عناوین: ۱/ آرامش در روان شناسی و مفاهیم متقابل، ۲/ کلیات معنویت های جدید، ۳/ آرامش در معنویت های جدید، ۴/ آرامش در اخلاق اسلامی، ۵/ عوامل ایجاد آرامش، ۶ . موانع بقای آرامش، ۷/ مقایسه و ارائه مدل، بررسی و مدل پیشنهادی آرامش از منظر اخلاق اسلامی را همراه با راهکارهای حصول به آن ارائه کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما