loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات آیت الله سید حبیب الله طاهری گرگانی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده غلامرضا خارکوهی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 420

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46688 10003022
18,000 17,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بازشناسی و معرفی شخصیت هایی که سال های عمر خود را به تاریخ مبارزات اسلامی مردم قهرمان ایران به رهبری امام خمینی (ره) گره زده و نقش بسزایی در پیروزی آن داشته اند از جمله وظایف مورخین انقلاب اسلامی است.خصوصاً آنانی که علاوه بر سوابق درخشان پیش از انقلاب اسلامی ،در نگهداری و استمرارآن نیز کوشیدند و با دشمنان بیرونی و درونی این نهال نوپا به مبارزه پرداخته اند.
یکی از یاران راستین امام و نهضت اسلامی مردم ایران، مرحوم آیت الله سید حبیب الله طاهری است که با داشتن سوابق درخشان علمی و معنوی ، در راه دفاع از دین اسلام و مکتب تشیع و مبارزه با رژیم پهلوی ،زندان ، شکنجه و تبعید را به جان خرید و تا پایان عمر شریفش نیز در این راه ثابت قدم ماند.

آیت الله طاهری که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مبارزه با نفاق پیچیده منطقه ، توسط گروه های ضد انقلاب به درجه رفیع جانبازی نائل آمده بود بارها و بارها برای دفاع از کیان اسلامی راهی جبهه های دفاع مقدس شد و در این راه فرزند برومندش–شهید حجت الاسلام والمسلمین سید محمد طاهری – را نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

او زعامت بخش عظیمی از مردم استان گلستان را داشت و در همین راستا سه دوره بعنوان نماینده مجلس خبرگان برگزیده شد که در تصویب اصل ولایت فقیه در مجلس خبرگان قانون اساسی کوشش ارزنده ای نمود. همواره مدرسه و مسجدش پایگاهی برای علاقمندان به اسلام و انقلاب بود و در همه جا به ارشاد و ترویج ارزشهای دینی می پرداخت.اوحافظ قرآن، مجتهدی زمان شناس و مجاهدی خستگی ناپذیر بود. پیاده روی های زیارتی آن مرحوم از قم به جَمکران و از نجف اشرف به کربلای مُعّلا و بالعکس و نیز از گرگان به مشهد مقدس گویای عمق عشق و ارادتش به اهل بیت رسول لله(ص) است . این ویژگی ها و ده ها نکته موثر ناگفته در ابعاد دینی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی وی ، نشانگر برجستگی این شخصیت بزرگ در استان گلستان و حتی کشور است.
با توجه به نقش تاثیر گذار مرحوم آیت الله سید حبیب الله طاهری گرگانی در استان گلستان ، مرکز اسناد با افتخار تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات مرحوم آیت الله سید حبیب الله طاهری گرگانی را تقدیم به پژوهشگران و علاقمندان به نظام جمهوری اسلامی می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما