loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیاست خارجی تراز انقلاب اسلامی

کنکاشی در اهداف و آرمان‌ های جهانی انقلاب کبیر اسلامی

ناشر دیدمان

نویسنده جمعی از نویسندگان

با همکاری اندیشکده برهان

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 111

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46697 10003022
180,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در مورد اینکه انقلاب ایران بیشتر یک انقلاب فرهنگی بوده تا یک انقلاب سیاسی، صحبت‌های زیادی شده است، اما در حوزۀ سیاست خارجی کمتر به آن پرداخته شده است. در انقلاب اسلامی ایران، وجه فرهنگی غالب بوده است تا وجه سیاسی آن. پیامدهای فرهنگی انقلاب اسلامی در حوزۀ سیاست خارجی از سوی محققان و سیاست‌مداران غربی درک چندانی نشده است. در حالی که سیاست‌های ایران در تعامل با محیط بیرونی خود ریشه در تاریخ، تجربیات، آرمان‌ها و ارزش‌های داخلی داشته و دارد، آمریکایی‌ها عمدتاً این ریشه را کاوش نکرده‌اند و از سوی دیگر، نگاهی معطوف به قدرت را در مقابل نگاه ایران، که معطوف به عناصر فرهنگی و ارزش‌محور بوده است، دنبال کرده‌اند.

مسئله و موضوع هویت، یکی از عناصر مهم و قابل توجه در بررسی فضایی است که در ایران غالب شده است. برای شناخت بازیگری به نام ایران، بایستی لایه‌های هویتی این کنشگر را به‌لحاظ داخلی و منطقه‌ای به‌طور دقیق شناخت؛ چراکه بسیاری از کنش‌های بازیگری که هویت‌پایه است، متأثر از منافع مادی نیست. برای شناخت میزان تأثیرگذاری این بازیگر، بایستی به سایر انگیزه‌های آن، مثل مسئلۀ هویت‌جویی، منزلت‌جویی و عزت‌طلبی آن، دقت شود و نه صرفاً به مقولۀ امنیت‌جویی و منافع‌طلبی آن.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما