loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جلوه هایی از عاشورا

ناشر عطش

نویسنده سید علی اکبر پرورش

ویراستار اکبر اسدی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 431

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

علی اکبر پرورش از یاران دیرین امام خمینی(ره) و وفاداران به انقلاب اسلامی بود که خدمات بسیار زیادی را در عرصه انقلاب و نظام و کشور در اصفهان به یادگار گذاشت.
استاد پرورش علاوه بر مدیریت سیاسی و اجرایی دارای فضایل اخلاقی بسیار بالایی بود و بخش زیادی از مدیران نسل دومی انقلاب نیز از شاگردان ایشان محسوب می شوند.
نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی، عضویت در شورای عالی دفاع، نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره های اول، سوم و چهارم و مدتی عضو هیئت رئیسه (نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی دوره اول / نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی دوره چهارم) بخشی از سوابق اجرایی و سیاسی ایشان در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بود.
وی توانست در سال 61 به عنوان وزیر آموزش و پرورش از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفته و در این سمت نیز منشاء خدمات بسیاری گردد به گونه ای که چندین بار امام راحل (ره) از خدمات استاد پرورش به نیکی یاد کردند.
قابل ذکر است لقب«استاد» را شهید آیت الله بهشتی به علی اکبر پرورش اعطا کرده بود.

از آثار باقیمانده از سخنرانی ها و درس های آن استاد گرانمایه مباحثی پیرامون عاشورا و حرکت خونین امام حسین (ع) است که به تجزیه و تحلیل علل قیام امام حسین (علیه السلام) پرداخته و جلوه هایی از عاشورا را ترسیم نموده است.
آنچه در این مجموعه مشاهده می فرمایید، مباحثی در همین باب است که به همت شاگردان آن استاد فراهم شده است.

کتاب شامل 4 فصل با عناوین زیر می باشد:
- انگیزه حرکت و قیام امام حسین
- دریافت هایی از زیارت اربعین
- مقام و منزلت امام حسین و یاران
- درس هایی از عاشورا
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما