loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهاجرت علمای شیعه از جبل عامل به ایران در عصر صفوی

ناشر امیرکبیر

نویسنده مهدی فرهانی منفرد

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 216

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

هدف این کتاب، بررسی علل مهاجرت علمای جبل عامل به ایران، کاوش در چگونگی عملکرد مهاجران در ایران به ویژه در پیوند با حکومت صفوی و ارزیابی نتایج و پیامدهای این مهاجرت است.
نگارنده در فصول پنجگانه این اثر می کوشد با اشاره به چگونگی دستیابی صفویان به قدرت و پایه های اصلیی قدرت آنان، بررسی شرایط مبداء مهاجرت و پدید آمدن و استمرار تشیع در جبل عامل و آن نهضت علمی که منجر به تبدیل این سرزمین به یکی از مراکز تشیع در جهان اسلام شد، و نقش و نفوذ مهاجران را در دولت صفوی ارزیابی کند و سازگاری ها و ناسازگاری های مهاجران را با صفویان مورد بحث قرار دهد.

عناوین فصل های پنج گانه کتاب چنین است : «نظری به دورنمایه ها و روند پیدایش نهضت صفوی»، «نهضت علمی تشیع در جبل عامل»، «مسائل عمومی و علل مهاجرت علمای شیعه جبل عامل به ایران»، «مهاجرت و حکومت صفوی» و «پیامدهای مهاجرت علمای شیعه جبل عامل به ایران»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما