loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زن در اسلام: کلیات و مبانی

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 47019 10003022
86,000 77,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر جلد دوم زن در اسلام با عنوان کلیات و مبانی است، این کتاب نوشته فریبا علاسوند است و در انتشارات هاجر (وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران) منتشر شده است. کتاب زن در اسلام در دو جلد تالیف شده است که جلد اول آن به کلیات و مبانی شناخت و فهم، نظام و حقوق زن در اسلام می پردازد و جلد دوم این کتاب به یک دوره فقه حقوق زنان در عرصه فردی، اجتماعی و خانوادگی می پردازد.

در کتاب زن در اسلام، ماهیت بین رشته ای مطالعات زنان و بحث زنان از جهات مختلف مطرح شده است. کتاب زن در اسلام متن درسی است که برای حوزه های علمیه خواهران با رویکرد تطبیقی تألیف شده است. جایگاه انسانی زن، جایگاه ارزشی زن، تفاوت های تکوینی زن و مرد، هویت و نقش های جنسیتی، نسبت میان زن و مرد، برابری و فمینیسم، عناوین گفتارهای این اثرند.
کتاب زن در اسلام، به جوانان و بخصوص بانوان کمک می کند تا با توجه به نیازهای موجود در جامعه و ویژگی های فرهنگی و اجتماعی پژوهش های خود را دنبال کنند. پاسخ به شبهات، تولید روش علمی در برخی مباحث و بازخوانی جایگاه علمی برخی گزاره ها در حوزه مطالعات زنان، بررسی تطیبقی موضوعات زنانه با تأکید بر تبیین روزآمد فکر دینی، تبیین نظام حقوقی اسلام در باره زن و... در سه عرصه حیات فردی، خانوادگی و اجتماعی محورهای کلان کتاب را تشکیل می دهند.
کتاب زن در اسلام نوشته خانم فریبا علاسوند در شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه، به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.

آفرینش دو جنس با تفاوت های معین، نقش های متفاوتی را برای آن دو، رقم زده است. دو جنس در آغاز آفرینش، همنشین و زوج یکدیگر شدند و این پیوند زوجیت، استمرار یافت. یک زوج دایره ی کاملی از انسانیت را تشکیل می دهند. پس زن و مرد مکمل یکدیگر قرار می گیرند.
این مکملیت هم در ویژگی های طبیعی (نیازمندی ها و توانایی ها) و هم در حقوق و تکالیفی که آن دو در قبال یکدیگر دارند، پدیدار شده است. هر قدر که افراد بیشتر در پی تکمیل یکدیگر برآیند، زوج انسانی کارآمدتر خواهد شد. بنابراین تفاوت های طبیعی نه سندی برای ارزشمندی و فضیلت یک جنس بر دیگری، بلکه راهی برای گذران یک زندگی ایده آل اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما