loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ نمایش های جنگ / دفاع مقدس: آثار (نمایش ها و نمایشنامه ها) و نقد آثار (جلد 1)

5 (1)

ناشر ساقی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 380

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مجموعه «مراجع تئاتر مقاومت» با هدف انتشار انواع مراجع در حوزه تئاتر مقاومت طراحی شده است. کتاب حاضر نخستین عنوان این مجموعه و دربردارنده نمایش نامه های اجرا شده عمومی، جشنواره ای، تلویزیونی، نمایشنامه خوانی و نمایشنامه های منتشر شده و نقد نمایش نامه و نمایش ها است. محدوده زمانی این فرهنگ از ابتدای مهر 1359 تا پایان اسفند 1391 است.

این کتاب نمایش هایی که در طول 32 سال گذشته اجرا شده است را معرفی می کند. بخش بندی کتاب نیز به صورت فرهنگ واره، نمایش های اجرا شده، آثار منتشر شده و نقد آثار است.کتاب «فرهنگ نمایش های جنگ/دفاع مقدس» دارای سه بخش است. بخش نخست با عنوان گاه شمار نمایش های به اجرا درآمده همچون نمایش های اجرا شده عمومی، تلویزیونی و جشنواره ی را به تفکیک در طول 32 سال گذشته معرفی می کند.

بخش دوم مدخل نامه فرهنگ را شامل می شود و همانند بیشتر مدخل نامه ها با اسم نویسنده شناخته می شوند. مدخل نامه این کتاب هم بر اساس اسامی نویسنده تهیه شده است.

هدف این کتاب احصا نمایشنامه های نگارش شده بین سال های 1359 تا 1391 است. شاید به مفهوم دقیق کلمه تعدادی از این افراد نمایشنامه نویس نباشند و تنها در مقعطی نمایشنامه نوشته اند و بعد وارد کار دیگری شده اند. اما اسامی این افراد را در مدخل نامه گنجانده شده است. این کتاب 1752 نمایش با اجرای عمومی 610 اجرای جشنواره ی، 33 اجرای تلویزیونی و 63 نمایشنامه نمایشنامه خوانی شده را شامل می شود.

در بخش سوم در بخش آثار ذیل نام نویسنده آثار وی در اجراهای مختلف شامل اجرای عمومی به تفکیک اجرای جشنواره ی، تلویزیونی نماییشنامه خوانی و نمایش های چاپ شده گنجانده شده است. بخش دوم نقد آثار را در دربر می گیرد. در این بخش نقد ها و گفت و گو های آثار را به تفکیک هر اثر آرودیم.

مخاطبان این اثر دو گروه را در بر می گیرد. نخست گروه هنرمندان، محققان، مدرسان و منتقدان که می توانند از این کتاب به عنوان درس نامه در فرایند بررسی و پژوهش آثار استفاده کنند و گروه دوم مدیران هستند که می توانند از این اثر به عنوان درس نامه در فرایند ارزیابی و برنامه ریزی از آن بهره بگیرند.

منابع استفاده شده در این کتاب را بر اساس جراید، نشریات، کاتالوگ و اخبار عنوان کرد و گفت: مقدمه کتاب آورده ام که این اثر با مراجعه مستقیم به مستندات تهیه شده است و در بخش های که اطلاعات نیامده است مباحث آن را در اختصار کتاب آورده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما