loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کارگردان آماده می شود

ناشر ساقی

نویسنده مرل ای. شرایبمن

مترجم محمد صدیقیان

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 370

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 47105 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بیشتر کتاب های کارگردانی با بحث درباره «متن» و تجزیه و تحلیل آن آغاز می شوند. این کتاب هم از این جهت مانند آنها است، چون طرح اصلی و شالوده ای که کارگردان با آن کار می کند، متن است. کار با متن، تصور خلاقه کارگردان را برمی انگیزد و تا رسیدن به مرحله خلق اثر از آن پشتیبانی می کند.

در بخشی از کتاب عنوان شده، کارگردان سه مسوولیت اصلی دارد، نخستین مسوولیت او در برابر خلاقیت خودش است؛ او باید نسبت به اعتقادش به متن مورد نظر صادق باشد و به آن اجازه دهد تا چه در مرحله شکل گیری و چه در طول فرایند کارگردانی جذب وجود خلاقش شود. کارگردان باید قبل از هر کسی شرایط انسانی را درک کند و جزییات داستان را آشکارا در ذهن خود ببیند. او باید با تمام شخصیت های داستان و اینکه کیستند و چیستند، همگام باشد. این بررسی ها به درک کامل عناصر متن و ظرایف پنهان و آشکار آن منجر می شود.

در ادامه آمده، مسوولیت دوم کارگردان در برابر تهیه کننده است که یا متن را در اختیار او می گذارد، یا متنی که در اختیار او قرار می دهد را پرورش می دهد. تهیه کننده به کارگردان پول می پردازد، بنابراین باید متوجه باشد که تهیه کننده نخستین نفر از جمعی است که باید با آنها همکاری کامل داشته باشد و علاوه بر این نزدیک ترین فردی است که نگرش کارگردان درباره متن را نظاره می کند. سومین مسوولیت کارگردان در برابر تماشاگر است، چون فیلمسازی در نهایت نوعی تجارت است. کار کارگردان این است که فیلمنامه را تجزیه و تحلیل کند و متن نوشته شده را برای نمایش روی پرده آماده سازد.

«کلمات نوشته شده: فیلمنامه»، «برنامه ریزی و بازیگران»، «کارگردان ها و بازیگرها»، «نمای متحرک و سکانس ها»، «کارگردانی در تلویزیون» و «حرفه کارگردانی» از فصل های کتاب است.

مضمون، متن منحنی شخصیت هدایت فیلمنامه، لوکشین، لیست نما، بودجه، برقراری ارتباط، غریزه کارگردان، صحنه پردازی، تمرین با بازیگر، برش در درون ذهنتان، درک پوشش، بهترین موقعیت دوربین، نمای روی دست، تدابیر روی صحنه، تهیه کننده، فیلم های تلویزیونی و نمایش های تلویزیونی از مباحث این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما