loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مادری در نگاه دینی و عینیت اجتماعی

با گفتارها و گفت و گوهایی از اساتید و دانشوران

احتمال تاخیر در تهیه
30,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب به موضوعاتی چون مادری در نظام معنایی اسلام، مادری در ادبیات فقهی و حقوقی، بازنمایی مادری در ادبیات و هنر معاصر ایران، قدرت مادری و چالش های فرارو، مادری سنتی و مدرن، تحولات ساختاری و ولی گری، مادری و فرصت های فرارو، تحولات مادری و عوامل آن، اشتغال و مسئله ی مادری، بازنمایی مادری در رسانه، مادری از منظر روان شناسی، مادری و تربیت دینی و مادری و نظام آموزش پرداخته است.

گردآوردنده در پیش گفتار این کتاب آورده است: در دهه های اخیر، تغییر در ساختار و دگرگونی در نظام معنایی حاکم بر بینش و کنش افراد، تحولات گسترده و پردامنه ای را پدید آورده و تأثیراتی ژرف در نهادهایی چون خانواده گذاشته است. از جمله این تحولات، می توان به تغییر در نگرش ها و دگرگونی هایی که در نقش های جنسیتی و مسؤولیت های اجتماعی رخ داده است، اشاره کرد؛ تحولاتی که در نقش «مادری» نیز تأثیر گذاشته و آن را با مشکلات و تنگناهایی جدید روبه رو ساخته است. بدین منظور با کارشناسان این عرصه مصاحبه هایی صورت گرفت و در این گفت وگوها مباحثی مطرح شد که از جایگاه مادری در متون و فرهنگ اسلامی و ایرانی آغاز می شود و تا چالش های مادری و نقد سیاست ها، قوانین و برنامه ها امتداد می یابد.
از نگاه گردآورنده از وجوه تمایز این مجموعه با آثار دیگر آن است که برخی ارتکازات عمومی را به نقد و چالش می کشد، تصمیم سازان و تصمیم گیران نهادهای ذی ربط را با ابعادی مغفول از موضوع آشنا می سازد و زمینه ای فراهم می کند تا پژوهش گران و دانشگاهیان، پروژه های پژوهشی جدیدی را در این باره دنبال کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما