loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

100 ایده برای رشد خلاقیت

ناشر پژواک فرزان

مترجم نورعلی خواجه وند | زهرا درویش نژاد

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 148

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

موضوع کتاب حاضر، آموزش شیوه های پرورش اندیشه و رشد خلاّقیت است. این کتاب، با هدف شکوفا نمودن خلاّقیت در کودکان، شناخت توانایی های آن ها و تلاش برای تعلیم و تربیت تأثیرگذار تدوین شده است. نگارنده، در این نوشتار می کوشد، صد فعّالیت، ایده و پیشنهاد برای تشویق کودکان به سوی تفکّر هدفمند، خلاّقانه و سازمان یافته را ذیل سه عنوان وسایل و مواد، گوش دادن به صداها و موزیک و تصورات، الفاظ و احساسات به والدین و مربّیان ارائه نماید. وی در این پیشنهادها از مسائل ساده و روزمرّه ای همچون رنگ ها، ماسه های رنگی، آموزش بافندگی، قرینه سازی، تراشیدن شمع، نقّاشی با انگشت، کپی دستی، مجسّمه سازی با استفاده از کاغذهای مچاله شده، اختلاط رنگ ها، تمرین سکوت، بازی های شنیداری، بازی کف زدن، گوش دادن با چشمان. بسته، تغییر در قافیة اشعار، صدای حیوانات، ترکیب داستان و شعر، پانتومیم دسته جمعی، الهام از تلویزیون، شعرخوانی و عروسک خیمه شب بازی استفاده کرده است.
-------------
اگر دوست دارید میزان خلاقیت کودک دلبندتان را به صورت کاملاً هوشمندانه و البته غیر مستقیم و با استفاده از بازی ها و فعالیت های جذاب به طور چشم گیری افزایش دهید این کتاب گزینه مناسبی است!
در پایان هر فعالیت به شما گفته می شود که کودکتان در اثر انجام آن چه مهارت خلاقانه ای را آموخته و این مهارت مقدمه ای است برای کسب چه مهارت های دیگری!

ایده 39: بازی کف زدن
بازی ساده کف زدن به بچه ها کمک می کند تا باریتم، سرعت و درجه صدا آشنا شوند.
* با کف زدن شروع کنید. سپس آن را تغییر دهید: برای مثال ریتم آن را تندتر یا کندتر، بلندتر یا آرام تر کنید. از بچه ها بخواهید تا با شما کف بزنند. کف زدن را دوباره تغییر دهید و از بچه ها بخواهید تا از شما پیروی کنند. سپس از یکی از آن ها بخواهید تا خودش نحوه کف زدن را تغییر دهد، از بچه های دیگر بخواهید تا به او بپیوندند و از تغییرات کودک اول پیروی کنند. از دیگر بچه های گروه بخواهید تا به نوبت در شیوه کف زدن تغییر ایجاد کنند...
این روش کودکان را با مفاهیمی چون کوتاه تر و سریع تر، بلندتر و آرام تر، سنگین تر و سبک تر آشنا خواهد کرد و پیش زمینه ای است تا بچه ها هجاهای تأکید شده و غیرتأکید شده زمان، وزن و سجع را در مدارسشان یادبگیرند.
ص74
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما