loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درنگی با شیخ براک

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده محمدمهدی آصفی

مترجم رضا عرب بافرانی | منیب حمادی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 67

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 47266 10003022
3,000 2,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب ترجمه «الوقفة مع الدکتور الشیخ البراک (استاذ جامعة ام القری بمکة المکرمة)» (چاپ مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نجف) است که به همت رضا عرب بافرانی و منیب حمادی ترجمه شده است و در مرحله آماده سازی برای چاپ است.

روزنامه «المدینه» با شیخ محمد بن سلیمان براک؛ عضو هیأت تدریس در دانشگاه أم القری؛ دانشکده تبلیغ و أصول دین؛ گروه تبلیغ و فرهنگ اسلامی گفتگویی انجام داد که شیخ براک در این مصاحبه، مجموعه ای از اتهامات را به شیعیان اهل بیت(ع) نسبت می دهد، بی آنکه به دلیلی علمی مستند باشد. آیت الله آصفی هم در این نوشتار تلاش کرده است به اتهامات وی پاسخ موجز و مختصر اما جامع بدهد.

«در آستانه برپایی کنفرانس جهانی وحدت اسلامی در تهران، روزنامه مدینه مصاحبه ای با استاد شیخ محمد بن سلیمان براک؛ یکی از اساتید دانشگاه ام القری در مکه مکرمه پیرامون طرح وحدت اسلامی انجام می دهد. براک در ضمن سخنان خود می گوید: «من شیعه را به مبارزه می طلبم اگر بتوانند اثبات کنند که آنها چیزی از عقایدشان را که با دیگران در آن اختلاف دارند، از یکی از [ائمه] اهل بیت [علیهم السلام] گرفته باشند.» من مقاله ای را که روزنامه «المدینه» چاپ کرده بود به طور کامل خواندم و در آن اتهاماتی نسبت به شیعه یافتم، از جمله: مخالفت شیعه با کتاب قرآن و سنت پیامبر و... إلی آخر. و این از جمله موضوعاتی است که خون طائفه بزرگ و جمعی زیاد از مسلمانان را به جوش می آورد و موجب آشوب و شکاف در میان صفوف مسلمانان می شود. خصوصاً در زمان برپایی کنفرانس وحدت اسلامی در تهران،.. دریافتم که این مصاحبه به پروژه استکباری (آمریکایی ـ اسرائیلی) برای ایجاد فتنه بین مذاهب و ایجاد شکاف در صف اسلام خدمت می کند، و روند نفوذ استکبار آمریکایی را در جهان اسلام آسانتر می گرداند؛ چه نویسنده آن را احساس کند و چه احساس و قصد نکند.

لحنی را که کاتب آن گفتار استفاده می کند لحنی تحریک آمیز و موجب اختلاف و فتنه میان مسلمانان است...، کاری را که عموماً آمریکا، اسرائیل و غرب برای آن تلاش می کنند، و هدفشان از این مسأله، سرگرم کردن مسلمانان به خونریزی و درگیری مداوم میان خود است، تا آنکه این نظام های تضعیف کننده اسلام بتوانند از لابه لای آن، پروژه های سیاسی، نظامی، و اقتصادی خود را در عالم اسلامی نفوذ دهند...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما