loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آخرین روز عجیب در لس آنجلس: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا.هنری 2002

ناشر کتاب نیستان

مترجم لیدا طرزی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 220

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 47330 10003022
15,000 14,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه داستان «آخرین روز عجیب در لس آنجلس» مجموعه ای است از داستان های کوتاه برگزیده در جایزه ادبی اُ. هنری که به زبان انگلیسی در آمریکا نوشته و منتشر شده اند. این داستان های کوتاه از آثاری انتخاب شده است که در یکی از نشریات آمریکا منتشر شده و پس از آن توسط هیئت داوران جایزه، برگزیده و در نهایت در جمع آثار منتخب قرار گرفته است. این داستان ها با وجود انتشار در قالب کتاب طی سال ۲۰۰۲، همگی در سالی نوشته شده است که حادثه بزرگ تروریستی یازدهم سپتامبر در ایالات متحده آمریکا رخ داده است. گرچه در این داستان ها نمی توان رد و نشانی از این حادثه یافت اما به گفته نویسنده مقدمه این کتاب که سرداور جایزه در سال ۲۰۰۲ به شمار می رفته است؛ جان مایه های شخصی، عاطفی، روان شناختی، جریان ذهن، حرکت، و کوچک ترین گزینش های نویسندگان همچنان در داستان ها باقی است و این ترکیب، قدرت از آنجا دارد که انسان ها، صرف نظر از جمله آنچه اتفاق می افتد، جهان را در آن سطح صمیمی که داستان ها مضمون خود را عَرضه می کنند تجربه می کنند و این رویکردی است که نویسندگان داستان کوتاه نسبت به واقعه ۱۱ سپتامبر اتخاذ خواهند کرد.

در میان آثار حاضر در این کتاب از نویسندگانی چون آن بیتی و آلیس مونرو نیز آثاری به چشم می خورد. بیتی از نویسندگان آمریکایی است که تاکنون برنده جایزه آکادمی آمریکایی ادب و هنر و جایزه پن مالامود شده است و نوشته های او عموماً با آثار جی. دی. سالینجر، جان چیور و جان آیداپک مقایسه می شود. از سوی دیگر آلیس مونرو نیز در میان خوانندگان داستان در آمریکای شمالی به عنوان ملکه داستان کوتاه مشهور است و چند سال پیش از این نیز توانست جایزه نوبل ادبیات را به دست بیاورد.

این مجموعه با وجود روال سنتی انتشار این مجموعه داستان در آمریکا، مبنی بر حفظ چهارچوب های سنتی داستان کوتاه، از این قالب سنتی روایی عبور کرده است و سعی کرده در شکل های روایی فراسنتی و غیر واقع گرایانه با مخاطب خود روبرو شود.

از سوی دیگر داستان های این مجموعه را می تواند برخورد و مواجه و ترکیبی از سنت داستان نویسی جوان و کهن آمریکایی به شمار آورد که در کنار هم قرار گرفتن آنها منجر به ایجاد یک کلکسیون از اندیشه و نیز شیوه بیان داستانی در آمریکا پیش روی مخاطب می شود. این مساله زمانی خود را برای مخاطب قابل توجه تر می کند که به وجود برخی مضامین مشترک در میان این آثار داستانی برمی خوریم که نشان از اشتراک بسیاری از دغدغه ها در میان مخاطبان داستان دارد. مضامینی مانند سفر، مرگ، ازدواج و نوشتن، از جمله مهم ترین موضوعاتی است که در میان نویسندگان این مجموعه به صورت مشترک مورد توجه قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما