loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تصمیم گیری در مدیریت بر مبنای آموزه های اسلامی

مدیریت - 143

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 47351 10003022
14,000 12,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

امروزه در دنیای پیچیده و پویا ، تصمیم گیری نیازمند جامعه نگری و در اختیار داشتن اطلاعات وسیع است.تصمیم گیرندگان نمی توانند تنها به اطلاعات موجود و در دسترس اکتفا کنند، همان طور که اطلاعات باید دربرگیرنده ی شناخت ماهیت مسئله باشند باید به جنبه های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی و ... نیز توجه داشته باشند.
در کتاب حاضر نیز که به موضوع تصمیم گیری در مدیریت بر مبنای آموزه های اسلامی اختصاص دارد تلاش شده تا زمینه ی بهره مندی مدیران جامعه ی اسلامی از فرهنگ اسلامی در ارتقای تصمیم گیری فراهم شود.

این کتاب از 9 فصل تشکیل شده است که فصل نخست ان به کلیات تصمیم گیری اختصاص دارد و در دومین فصل نیز ماهیت تصمیم گیری از نظر مبانی فرهنگی و مبانی اخلاقی بررسی شده است.
فصل سوم از این کتاب به عوامل تاثیرگذار بر تصمیم گیری پرداخته و در فصل چهارم مسئله ی تصمیم گیری عقلی و اهمیت آن در متون دینی مورد بررسی قرار گرفته و توصیه هایی برای بهینه شدن تصمیم گری های عقلی ارائه است.
پنجمین فصل از کتاب تصمیم گیری شهودی را از ابعاد دینی و عقلی و تجربی مورد مطالعه قرار داده و ششمین فصل نیز موضوع شهود در مدیریت ،کانون مطالعه قرار گرفته و پس از بررسی گونه های شهود ، زمینه های لازم برای دریافت بصیرت الهی مطرح شده است.
در فصل هفتم دیدگاه های مطرح در تصمیم گیری شهودی بررسی شده و با طرح نه دیدگاه ، سابقه ی این نوع تصمیم گیری مورد مطالعه قرار گرفته است.
فصل هشتم به موضوع تصمیم گیری شهودی از دیدگاه اسلام اختصاص دارد و در آخرین فصل نیز بر اساس اطلاعات مطرح شده در فصول قبلی ، الگویی تلفیقی از تصمیم گیری عقلی و شهودی ارائه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما