loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در مصاف گرگ ها: نگاهی داستانی به روزگار پیامبر اسلام (ص)

مجموعه کتاب های یاران پیامبر (ص)

5 (1)

ناشر موسسه فرهنگی هنری خراسان

نویسنده داوود امیریان

تصویرگر سید مصطفی حسینی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 248

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«در مصاف گرگ ها»، به شرح وقایع زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص) در مکه می پردازد.
در این کتاب، روایت پایمردی و ایستادگی رسول خدا(ص) و یارانش، در دوران سخت حضور در مکه، با زبانی ساده و روان نقل شده است.

نویسنده با استفاده از فنون داستان نویسی، می کوشد شرایط حاکم بر مکه را در نخستین سال های ظهور اسلام، برای مخاطب بازگو کند.
این روایت ها، با وجود تمرکز بر وقایع زندگی پیامبر اسلام(ص)، عموماً حول اتفاقاتی که برای اصحاب آن حضرت روی داده است، دور می زند.
وقایع زندگی شخصیت هایی مانند «مصعب بن عمیر» و «ابوذر غفاری» که از نخستین ایمان آورندگان به اسلام محسوب می شوند، با هنرمندی توسط نویسنده به تصویر کشیده شده است؛ به طوری که خواننده می تواند به سادگی با وقایع 1400 سال قبل، ارتباط برقرار کند و از آنها درس بگیرد.

در نگارش و تدوین این داستان ها، حواشی و زمینه ها به خوبی نشان داده شده ، اما نویسنده، با هنرمندی، مانع از فدا شدن متن و اصل در این حاشیه ها شده است.
این مسئله، به ویژه در روایت نویسنده از داستان ورود «ابوذر غفاری» به مکه و مجاهدت او برای رساندن پیام خدا به گوش مشرکان، به خوبی قابل مشاهده است.

«در مصاف گرگ ها»، کتابی است که می تواند خواننده را، به دور از خشکی و یکنواختی حاکم بر متون تاریخی، با حقایقی از تاریخ اسلام آشنا کند؛ حقایقی که درک و شناخت آنها، نیازمند مطالعه متون مختلف و متعدد تاریخی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما