loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وظایف تربیتی خانواده از دیدگاه تربیت و روانشناسی اسلامی

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده سید محمد شفیعی مازندرانی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 208

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 47849 10003022
58,000 52,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب مباحث تربیتی خانواده همچون همسرگزینی، وظایف زن، وظایف شوهر، وظایف خانواده پس از تولد،دوران کودکی،نوجوانی، ازدواج ... با نگرشی نوین و نثری روان به بحث گذاشته است.

در پیشگفتار کتاب میخوانیم: درجهان آفرینش انسان یگانه موجودی است که به تربیت کامل نیاز دارد. جوانه های رشد نیافته فراوانی در درون انسان وجود دارد که برای رشد آن جوانه ها نیازمند تربیت است. انسان، استعدادها و زمینههای بالقوه بسیاری دارد که فقط در پرتو تربیت می توانند شکوفا شوند در حالیکه استعدادهای حیوان و گیاه به گونه ای جبری و غریزی بی نیاز به تربیت شکوفامیشود.

انسان برای تربیت خود به مربی، برنامه و قوانین تربیتی نیاز دارد.و بی شک برترین نظاها و کاملترین برنامههای تربیتی به منظور سالم سازی نسل فقط در آئین اسلام یافت میشود.

در پایان کتاب آمده است: آری هنگامی که زمینه را برای ظهور نسلی متکامل فراهم آوریم نسلی فراهم خواهد آمد که از حیث جسم و جان برومند و توانا، ازنظر عقل و خرد رشد یافته و بی همتا، از جهت اخلاق، معرفت و عرفان هدایت یافته و متعالی خواهد بود. نسلی که مکتب ندیده اش مسئله آموز صد مدرس است. تربیت غیراسلامی به خاطر انسان شناسی غیرالهی(مادی) خود هرگز انسان متعالی و آخرت گرا و ایمان محور نمیپروراند. بر این اساس جوانان و نوجوانان را باید به رهنمودهای اصولی راهنمایی کرد و آنان را برای پرورش نسلی بالنده و آرمانی آماده ساخت.

تأثیر زن بر شوهر و فرزند، نهی از زدن همسر، خوش خویی در خانه، اطاعت غیر مجاز از زن، شوهرداری جهاد در راه خدا، بردباری و تحمل مرارتهای زندگی، نیکی به پدرومادر شوهر، حفظ حرمت شوهر، دانستنیهایی درباره شیر مادر، بردباری در برابر شلوغ کاریهای کودک، آموزش سطحی و تدریجی به کودک، آموزش آداب اجتماعی، آموزش علم و ادب، دقت در انتخاب دوستان و همبازیها، آشنایی با اسوههای آسمانی، مراحل تربیتی روسو، توجه به مسئولیت پذیری کودک، دین آموزی، اهمیت عشق در ازدواج از جمله عناوین این کتاب هستند.

برای تألیف این کتاب به بیش از صد منبع و مأخذ اسلامی و تربیتی مراجعه شده است. چاپ کتاب زیباست و با ویراستاری غلامرضا امامی کتاب جالب و جذابی فراهم شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما