loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

این رستخیز عام - جلد هشتم: شهادت پسران ام البنین (علیها السلام)

مجلس تعزیه ی شهادت پسران ام البنین (علیها السلام)

ناشر خیمه

تحقیق و تنظیم کتاب غلامعلی نادعلی زاده

با همکاری مسلم نادعلی زاده

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 61

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

تعزیه هایی که در این مجموعه منتشر شده، مجالسی است که بیش از یکصد سال است در شهرستان دامغان و روستاهای اطرافِ آن اجرا می شود.

اصلاح و بازآفرینی این مجالس را حاج غلامعلی نادعلی زاده ـ از تعزیه خوانان و تعزیه سرایان مشهور کشور ـ برعهده داشته است. وی از حدود چهل سال پیش، به تصحیح و اصلاح نُسَخ تعزیه از حیث ادبی و روایی پرداخت و ضمن حذف برخی صحنه های موهن و ابیات سست و ضعیف، ابیاتی جدید و گوشه هایی تاریخی بر آن ها افزود. قوت ادبی، مطالعات فراوان تاریخی و دینی، شناخت نغمات و آواهای موسیقی، آگاهی به فنون نمایشنامه نویسی و تعزیه سرایی، تربیت شدن در خاندان تعزیه و تلمذ در محضر بزرگان تعزیه و ... سبب شده است که نسخه های اصلاح شده به دست ایشان، از برجستگی های خاصّی برخوردار شوند. در این نسخه های اصلاح شده، اثری از ابیات سست و مبتلا به اختلالات فنی (در وزن و قافیه) یافت نمی شود و یا تعداد آن ها در حداقل ممکن است.

مخاطبان این مجموعه، مداحان، تعزیه خوانان، تعزیه پژوهان و عموم علاقمندان به ادبیات فاخر دینی و عاشورایی هستند.

در این کتاب که هشتمین جلد از این مجموعه است، متن مجلس تعزیه شهادت پسران ام البنین آمده است که از روی نسخه قدیمی به نام مجلس شهادت عون و جعفر اصلاح و بازنویسی شده است.
تعزیه شهادت پسران ام البنین تعزیه ای است زیبا و حماسی که به شرح رشادت ها و جانبازی سه برادر باوفای حضرت اباعبدالله الحسین در صحرای کربلا می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما