loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ایده دانشگاه

مجموعه فلسفه غرب - 95

5 (1)

ناشر حکمت

نویسنده جمعی از نویسندگان

مترجم جمعی از مترجمان

ویراستار میثم سفیدخوش

گردآورنده کتاب میثم سفیدخوش

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 338

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 47929 10003022
100,000 95,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب ایده دانشگاه که مجموعه ای از نوشته هایی از کانت، هیدگر، گادامر، یاسپرس، هابرماس، دریدا، جان سرل، نیومن، پولاک، مک اینتایر، هوفستتر است که به همت جمعی از مترجمان و گزینش و ویرایش میثم سفیدخوش استاد دانشگاه شهید بهشتی ترجمه شده است.
کمتر از یک سده است که ما در کشورمان دانشگاه مدرن تأسیس کرده ایم بی آنکه از همان آغاز، یا در ادامه، توجهی به روح دانشگاه یعنی فلسفۀ دانشگاه کرده باشیم. ایده های فلسفی دربارۀ ماهیت و رسالت دانشگاه روح دانشگاه به شمار می آیند و مبادی عزیمت، مسیر اصلی و غایت فرجامین آن را تعیین می کنند. رسالت کنشگرانِ دانشگاه، خواه آموزگاران و دانشجویان و پژوهشگران، و خواه مدیران دانشگاه توسط ایده های فلسفی تعیین می شود و به یاری سنجه های فلسفی ارزیابی می شود.
این کتاب نشان می دهد که دست کم برای دویست سال است که فیلسوفان بزرگ مغرب زمین از کانت به بعد، مفصلاً به بحث و نظریه پردازی دربارۀ هویت فلسفی دانشگاه اقدام کرده اند. فیلسوفانی چون کانت، نیومن، هیدگر، گادامر، هابرماس، جان سرل و مانند آنها از این شمارند و در این کتاب نوشته هایی از آنها در اختیار خوانندگان فارسی زبان قرار می گیرد. جالب اینجاست که در ایران حتی اهل فلسفه هم توجه چندانی به اندیشه ورزی این اندیشمندان دربارۀ این موضوع دانشگاه نکرده اند. این مجموعه می تواند سرآغازی برای توجه جدی به این حوزه باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما