100,000
تومان
5 ٪
95,000
تومان
افزودن به سبد خرید

ایده دانشگاه

مجموعه فلسفه غرب - 95

دسته بندی: کتاب های درسی

ناشر: حکمت

نویسنده: جمعی از نویسندگان

ویراستار: میثم سفیدخوش

سال نشر: 1400

تعداد صفحات: 338

2
امتیاز
1
نفر
5 از 5
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب ایده دانشگاه که مجموعه ای از نوشته هایی از کانت، هیدگر، گادامر، یاسپرس، هابرماس، دریدا، جان سرل، نیومن، پولاک، مک اینتایر، هوفستتر است که به همت جمعی از مترجمان و گزینش و ویرایش میثم سفیدخوش استاد دانشگاه شهید بهشتی ترجمه شده است.
کمتر از یک سده است که ما در کشورمان دانشگاه مدرن تأسیس کرده ایم بی آنکه از همان آغاز، یا در ادامه، توجهی به روح دانشگاه یعنی فلسفۀ دانشگاه کرده باشیم. ایده های فلسفی دربارۀ ماهیت و رسالت دانشگاه روح دانشگاه به شمار می آیند و مبادی عزیمت، مسیر اصلی و غایت فرجامین آن را تعیین می کنند. رسالت کنشگرانِ دانشگاه، خواه آموزگاران و دانشجویان و پژوهشگران، و خواه مدیران دانشگاه توسط ایده های فلسفی تعیین می شود و به یاری سنجه های فلسفی ارزیابی می شود.
این کتاب نشان می دهد که دست کم برای دویست سال است که فیلسوفان بزرگ مغرب زمین از کانت به بعد، مفصلاً به بحث و نظریه پردازی دربارۀ هویت فلسفی دانشگاه اقدام کرده اند. فیلسوفانی چون کانت، نیومن، هیدگر، گادامر، هابرماس، جان سرل و مانند آنها از این شمارند و در این کتاب نوشته هایی از آنها در اختیار خوانندگان فارسی زبان قرار می گیرد. جالب اینجاست که در ایران حتی اهل فلسفه هم توجه چندانی به اندیشه ورزی این اندیشمندان دربارۀ این موضوع دانشگاه نکرده اند. این مجموعه می تواند سرآغازی برای توجه جدی به این حوزه باشد.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام