loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقش امام خامنه ای در مهار فتنه 1388

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده سید سعید غفوری سبزواری

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 322

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی غرور آفرین انقلاب اسلامی در ایران، نظام سیاسی برآمده از آن، جلوه های زیبایی از مشارکت سیاسی مردم در فرایند تثبیت نظام را به نمایش درآورده است .در حقیقت مردم سالاری ریشه ی ایدئولوژیک دارد ودر ذات دین مبین اسلام نهفته است . نظام لیبرال دموکراسی غرب که امروز ه بیش از هر زمان دیگری خود را در چالش با اسلام سیاسی به رهبری ایران اسلامی می بیند، تلاش فراوان و بودجه های هنگفتی را برای بی اعتبار کردن مردم سالاری دینی هزینه کرده است.

یکی از صحنه های تاریخی عقده گشایی لیبرالیسم غربی در مواجهه با اسلام سیاسی و ایران هراسی ، به آشوب کشاندن انتخابات پرشکوه 1388 بود. انتخابات دهمین دوره ی ریاست جمهوری که با رشد وبلوغ سیاسی مردم توام بود وصحنه های بدیلی را خلق کرد،خشم غربیها را بر انگیخت.حضور 85درصدی مردم در انتخابات ،در واقع الگوی جدیدی از دمکراسی آن هم در فضای دینی بود که نمی توانست ایالات متحده آمریکا وهم پیمانان غربی اش را در سکوت وبی تفاوتی نگه دارد.با اعلان نتایج انتخابات وشکست جریان سبز که نمایانگر الگوی انقلاب های رنگین در چندین انتخابات ورقابت های سیاسی در کشورهای جهان بود،غرب و عناصر داخلی آن احساس حقارت شدیدی کردند.لذا با نپذیرفتن نتیجه ی انتخابات ومطرح کردن تقلب در انتخابات ،هواداران خود را به خیابان ها کشاندند.اقدام فتنه گرایانه جریان اصلاح طلبی وغرب گرا،شیرینی رقابت سیاسی سالم را به تلخ کامی کشیانید و اردو کشی خیابانی آنها صدمات فراوانی به حیثیت نظام واعتبار جهانی ملت متمدن ایران اسلامی وارد نمود.در این میان رهبری انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای تلاش فراوانی در مهار فتنه از خود نشان دادند.صحنه کاملا غبار آلود فتنه که به رهبری یاران گذشته انقلاب وامام صورت گرفته بود وکاملا در سناریوی دشمن بازی می کردند،بیش از هر چیز بر ابعاد آن افزوده بود.

سکوت معنادار برخی دیگر از یاران انقلاب برر تقویت مواضع فتنه گران کمک قابل توجهی کرده بود.امام خامنه ای در خطابه ها ،پیام ها وسخنرانی های کاملا دلسوزانه ومقتدرانه ابعاد فتنه را تشریح کردند.مدیریت خردمندانه ایشان بر بحران 88،سرانجام با حضور میلیونی مردم در یوم الله 9دی و 22 بهمن ثمر داد ومردم قهرمان ایران یکبار دیگر در چارچوب نظام ولایت فقیه به غرب وحامیان داخلی اش پاسخ دندان شکن دادند واز جمهوری اسلامی در مقابل تز جمهوری ایرانی دفاع کردند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما