loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفکر عقلی در کتاب و سنت

5 (1)

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده محمدجعفر حسینیان

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 407

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

درباره روش شناسی تفکر عقلی در کتاب و سنت باید توجه داشت که هیچ گونه تحمیلی بر منابع صورت نگیرد و این گونه نباشد که روش های استدلالی به صورت مستقل و جدای از منابع دینی شکل گرفته باشد و سپس نحوه استدلال به کتاب و سنت منصوب شود.

آنچه در برداشت از کتاب و سنت باید به عنوان اصل رعایت شود، این است که برداشت کننده، خود را در معرض انوار حیات بخش دین قرار دهد و در مقام تسلیم در برابر این متن مقدس برآید و تا آنجا که ممکن است، تعلقات و گرایش های قلبی، فکری و جسمی خود را کنار گذاشته و روی به جانب معارف دین کند تا پس از تحذیر درونی خود از نسبت ناروا به دین، به مقام استظهار برسد و سپس برداشت خود را از دین در معرض تفاهم عمومی با متخصصین این فن قرار دهد تا در نهایت اگر به تفاهم رسید و نهایت بذل وسع و توان فردی و اجتماعی خود را در صحت انتصاب آن برداشت به دین اعمال نمود، آن گاه می توان این برداشت را به دین نسبت داد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما