loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یار امام، یاور رهبر: زندگی و مبارزات آیت الله مهدوی کنی

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان - 135

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده مهدی قیصری

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 269

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 48094 10003022
90,000 85,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در تاریخ هر ملتی افراد انگشت شماری هستند که برای تحقق عدالت و پیاده شدن ارزش های انسانی و اعتقادات دینی حاضر به فدای وجود خود شوند.
از این رو، در صورت ظهور چنین انسان های وارسته ای، دادن عنوان «انسان کامل» به آنها گزافه نیست.
بلاشک یکی از این انگشت شمار انسان های کامل، یار امام و یاور رهبر، «آیت الله مهدوی کنی» می باشند.
ایشان در مسیر نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و تداوم آن حضرت آیت الله خامنه ای، توانسته­ اند تا آخر ثابت قدم بمانند و مصداق تام عاقبت به خیری شوند. «آیت الله مهدوی کنی» در راه پیروزی و اعتلای انقلاب اسلامی، هر آنچه در طبق اخلاص داشت تقدیم نمود.تحمل سختی­ ها، مرارت­ ها و شکنجه­ ها در زندان های رژیم پهلوی ایشان را مصداق بارز «گر به شوق کعبه خواهی زد قدم، سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور» نمود.

ایشان همواره با جوانان همراه بوده اند و آنان را در راه انقلاب هدایت نموده اند و با تشکیل جلسات مذهبی و انقلابی به استواری و ثابت قدم ماندن آنها به راه درستی که برگزیده بودند، کمک شایانی کرد. استقلال رای آیت الله مهدوی کنی در کنار ولایت پذیری ایشان در همراهی با انقلاب اسلامی باعث شده بود همواره در راه تقویت انقلاب اسلامی کوشا و ثابت قدم باشند.تجربه هایی که آیت الله مهدوی کنی در جریان انقلاب اسلامی اندوخته بودند موجب شد تا ایشان در ارکان مختلف نظام اسلامی «عضویت در شورای انقلاب، نخست وزیری، وزارت کشور، ریاست کمیته های انقلاب اسلامی و امامت جمعه تهران» حضوری موثر داشته باشند و مهم تر از همه حضور ایشان در واپسین سال های عمر نافعشان «ریاست خبرگان رهبری» که مهمترین رکن حفاظت از نظام و ولایت فقیه است، را بر عهده گرفت، اما در هیچ کدام از این موقعیت ها و مناصب مغرور نشد و وقتی هم که کنار می­ رفت گویی که هیچ چیزی را از دست نداده و همواره آماده به خدمت در عرصه های مختلف نظام بود. آری آیت الله مهدوی به معنای واقعی کلمه انسانی «مُنصف» ، «اخلاق مدار»، «عالِم مجاهد و پارسا» ، «از چهره­های اثر گذار و یاران صمیمی نظام» ، «از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار» ، « عالم دینی و یک سیاست مدار صادق و یک انقلابی صریح» ، «انسان بزرگ و پرهیزگار» بود.

این کتاب به طور خلاصه و با زبانی ساده و روان به زندگانی آیت الله مهدوی کنی و خدمات فرهنگی و سیاسی ایشان در دو دوره پیش و پس از انقلاب اسلامی پرداخته است. امید است که این نوشتار در شناساندن زوایای گوناگون این شخصیت فقید مثمر ثمر باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما