loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روان شناسی اخلاق

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 48141 10003022
190,000 180,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

روان شناسی اخلاق شاخه ای از روان شناسی است که به بررسی اخلاقی افعال و نیز مبانی آن ها از منظر روان شناختی می پردازد. مثلا مفاهیمی از قبیل حسد، تکبر و ده ها موضوع دیگر که در اخلاق مورد بحث قرار می گیرند، در واقع مفاهیمی روان شناختی اند که در روان شناسی اخلاق باید معنای دقیق و محدوده شان بررسی شود. هم چنین روان شناسی برای تثبیت فضایل اخلاقی و اجتناب از رذایل می تواند راه کارهایی ارائه کند. از سوی دیگر، مباحث اخلاق نیازمند پیش فرض هایی روان شناختی است که بحث از آن ها را روان شناسی بر عهده دارد.

روان شناسی اخلاق هم در دپارتمان های روان شناسی و هم در دپارتمان های فلسفه مورد بحث قرار می گیرد و در نتیجه، مباحثش پر بارتر و عمیق تر است. متأسفانه با وجود این ویژگی انحصاری، کتاب های فارسی این رشته به مباحث رشد اخلاقی اکتفا کرده و به مباحثی نظیر جبر و اختیار، خود گرایی، اخلاق فضیلت، تربیت اخلاقی از دیدگاه روان شناسی نپرداخته اند.
این نقیصه مؤلفان کتاب را واداشت نگاهی جامع تر به روان شناسی اخلاق بیندازند و در راه توسعه مباحث این رشته پیشقدم شوند.

این کتاب شامل فصول ذیل می باشد:
1- کلیات
2- جبر روانی؛ فریضه ای ناتمام
3- خودگرایی یا دیگرگرایی
4- ضعف اخلاقی در تبیین های روان شناختی
5- مروری بر نظریات رشد اخلاقی
6- اخلاق و جنسیت
7- تحلیل روان شناختی مفاهیم اخلاقی
8- تربیت اخلاقی
9- شخصیت اخلاقی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما