loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

میثاق منتظران: شرحی بر زیارت آل یاسین - دفتر اول

ناشر کتاب جمکران

نویسنده سید مهدی حائری قزوینی

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 179

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

استثمار محرومان و بهره کشی از مستضعفان، مشکلی نیست که به تازگی بر جامعه بشری سایه افکنده باشد، بلکه از دیر باز انسانیت دچار این بلای بزرگ اجتماعی بوده و با آن به ستیز برخاسته است.
از آغاز خلقت که بنگریم هابیل را در برابر قابیل و ابراهیم را در مقابل نمرود، موسی را رو در رو با فرعون و پیامبر اکرم را درگیر با کفار قریش همچون ابولهب، ابوجهل و ابوسفیان مشاهده می کنیم.
همیشه و در همه جا، گروهی خود را بر دیگران تحمیل نموده و به استضعاف آنها پرداخته اند.
آیا این جدال را پایانی هست؟
آیا بشریت سرانجام از این مهلکه عظیم نجات خواهد یافت؟
و آیا جامعه انسانی چهره سعادت و مواسات و مساوات را خواهد دید؟
آیا می توان به آینده امیدی داشت؟
یا اینکه باید بسان حشره ای گم کرده راه، همچنان در تارهای تنیده از مشکلات مادی و هواهای نفسانی خویش دست و با کند و سرانجام به زندگانی ننگین خویش پایان بخشد؟

متفکران شرق و غرب به این پرسش پاسخ های گوناگون داده اند، گروهی آن چنان به در مرداب یاس و ناامیدی فرورفته اند که دیگر توان حرکتشان نیست، و برخی به جای پرداختن به جامعه خویش، گوشه نشینی و درویش مسلکی را به عنوان آخرین پناهگاه برگزیده اند.

در این میان اندیشمندان ژرف نگر به آینده ای روشن تر و به ساختن جهانی برتر فکر می کنند، و این راهی است که از دیر باز برای انسانها مطرح بوده است.

طرح مدینه فاضله توسط افلاطون، سرزمین الدورادور به وسیله ولتر، و شهر آفتاب از سوی توماس کامپانلا، همه نشانه ای است از این نگرش و توقع نسبت به آینده بشریت.

پیام آوران الهی همواره امت خویش را به پایانی روشن و ایده آل بشارت داده اند، بشارت بر اینکه سر انجام پیروزی از آن مستضعفین است و بس.
و این وعده الهی است که: و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین.
و ما چنین اراده کرده ایم که بر ناتوان شدگان زمین منت گذاریم و آنها را پیشوا و وارثان (راستین) آن قرار دهیم.

در سیستم اندیشه اسلامی انجام این مهم، بر عهده آخرین جانشین رسول اکرم (ص)، بازمانده خدا بر روی زمین، بر پا دارنده حکومت واحد جهانی، امام زمان حضرت حجت بن الحسن العسکری ارواحنا فداه گذارده شده است.
پیروزی نهایی به دست قدرتمند او، و نجات مستضعفین به بازوی توانای آن حضرت می باشد.
در دوران غیبت امام، شیعه این رهروی خستگی نا پذیر تاریخ – با آزمایشی سخت و دشوار، ما سازنده و انگیزنده درگیر است.
از یک سو، به جهت عدم شایستگی جامعه، از دیدار امامش محرم است، و از دیگر سو، در رابطه با باورداشت این رهبر الهی، وظایفی بس سنگین بر دوش دارد.
انتظار ظهور حضرت مهدی (عج) این حماسه پر شور تشیع در رأس این وظایف قرار گرفته، و منتظران حقیقی در نمایاندن انتظار راستین خود، تکالیف فراوانی را باید به انجام رسانند.

اثر حاضر شرحی بر زیارت آل یاسین می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما