loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امام مهدی از تولد تا بعد از ظهور

ناشر کتاب جمکران

نویسنده سید محمدکاظم قزوینی

مترجم لطیف راشدی | سعید راشدی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 494

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 48281 10003022
250,000 225,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب امام مهدی علیه السلام از تولد تا بعد از ظهور، ترجمه کتاب الامام المهدی من المهد الی الظهور اثر سید محمدکاظم قزوینی است. این کتاب در انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

کتاب امام مهدی علیه السلام از تولد تا بعد از ظهور، به نقل روایات اهل بیت (علیهم السلام) حول محور مهدویت پرداخته است. در ابتدای کتاب به طور مختصری به معرفی امام زمان علیه السلام پرداخته شده و پس از آن بشارت های قرآن، پیامبر و امامان علیهم السلام در مورد آن حضرت آورده شده است.
سپس از میلاد امام زمان علیه السلام تا بعد از ظهور ایشان به بررسی مسائل گوناگون پرداخته است. مسائلی از قبیل : مادر حضرت، نحوه تولد ایشان، کسانی که حضرت را دیده اند، شهادت پدر و جانشینی حضرت، مسئله جعفر عموی حضرت، نمایندگان خاص ایشان در دوران غیبت صغری، مدعیان دروغین، کسانی که در غیبت صغری و در غیبت کبری به زیارت حضرت نائل شده اند، علائم ظهور و مطالب مربوط به دوران ظهور و حکومت حضرت.

در پایان کتاب امام مهدی علیه السلام از تولد تا بعد از ظهور، نیز بخش مختصری مربوط به رجعت و آیات و روایات دال بر این مسئله آورده شده است. این کتاب در هر موضوع به طور اجمالی برخی از روایات مربوطه را نقل کرده است و به شرح این روایات پرداخته است.

بحث و گفتگو درباره امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) از مهم‌ترین موضوعات دینی ـ عقیدتی است که ارتباط و پیوند عمیقی با اسلام و مسلمین دارد؛ چون امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه)، حقیقتی اسلامی است و مهدویت از مهم‌ترین مسائل دینی می‌باشد. امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه)، اسطوره‌ای نیست که شیعیان برای تسلی خاطر و رهایی فکری از درد و رنج آن را ساخته و پرداخته باشند؛ همان مصایب و دردهایی که درطول قرون متمادی برشیعیان وارد شده است.

امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه)، نظریه یا تفکری نیست که شیعیان برای تخفیف دردهایی به سبب مظلومیّت به آن رو آورده باشند؛ چنانچه بعضی از فیلسوف نماها، چنین نظری دارند. امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه)، خرافه‌ای نیست که قصه گوها آن را ساخته وبه اسلام ربط داده باشند، چنانچه بعضی جاهلان که ادعای علم و فرهنگ می‌کنندـ چنین تصور کرده‌اند. همچنین امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه)، بیهوده گویی تاریخی نیست تا دشمنان ولجوجان در برابر حقیقت، آن را مسخره کنند.

بلکه امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه)، حقیقتی اسلامی و واقعی است که لایق کوشش برای شناساندن آن و مستحق توجّه و آموزش است. این حقیقت، ادامه دهنده راه اسلام و قرآن است و مسئله‌ای ریشه‌ای و اساسی می‌باشد که قرآن به آن بشارت داده است و پیامبر عظیم الشان(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در جاهای بسیار و مناسبت‌های عدیده درباره آن صحبت کرده است و ائمه(علیهم‌السلام) نیز شیعیان خود و تمامی امم اسلامی را به وجود این امام بشارت داده‌اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما