loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظریه پردازی درباره آینده جهان

سلسله مباحث مهدویت

ناشر کتاب جمکران

نویسنده علی اصغر رضوانی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 100

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

از دیر هنگام دانشمندان با ملاحظه جنگ ها و خونریزی ها و کشمکش ها و درگیری ها و خصومت ها و … به فکر چاره ای برای رفع نگرانی ها و گرفتاری های بشر برآمده اند.
در این میان مکتب های فلسفی و عقلی غیر دینی نیز به نوبه خود لب به سخن گشوده و در صدد طرح برنامه های جامع از منظر خودشان برآمده اند، تا بتوانند از طرفی روح امید در کالبد بی رمق بشر که در اثر جنگ ها و کشمکش ها و ناامنی ها سایه یأس و اامیدی بر سر آن ها افکنده، دمیده، و از طرف دیگر طرحی را برای اصلاح امور جامعه ولو در آینده ای دور مطرح کرده تا بشر در صدد زمینه سازی برای پیاده کردن آن برآمده و به آن هدف اعلی که برای سعادت او ترسیم شده برسد.

مولف در این کتاب در صدد مقایسه بین نظریه اسلام و مکتب های فلسفی – عقلی دیگر هست تا بعد از آن به بهترین نظریه ها و جامع ترین آن ها که هم جنبه کاربردی داشته و هم بهترین طرح را ترسیم نموده است، و نیز به بهترین نظریه ها که می تواند سعادت بشر را در تمام زمینه ها ترسیم نماید برسد.

اعتقاد به منجی از دیدگاه ملل و مکاتب یکی از محورهای تألیف و تصنیف در موضوع مهدویّت اثبات این مطلب است که ایمان به ظهور منجی بشریت به عنوان مصلح دینی که مردم به انتظار او نشسته تا با ظهورش اهداف رسالت انبیا را محقق ساخته و مجتمعی صالح و دولتی الهی و عادل را در سطح جهان پیاده نماید، از عقاید مشترک میان تمام ملل و مکاتب فلسفی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما