loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

متن و ترجمه غیبت نعمانی

ناشر کتاب جمکران

نویسنده محمد بن ابراهیم بن جعفر کاتب نعمانی

مترجم مجتبی عزیزی

ویراستار احمد سعیدی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 760

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 48366 10003022
380,000 342,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«محمد بن ابراهیم بن جعفر» ملقب به «کاتب نعمانی»، یکی از بزرگان محدثین شیعه امامیه در اوایل قرن چهارم هجری و معروف به ابن زینب است. او نویسنده ای است که در شناخت رجال و احادیث آنان تبحر دارد. وی نزد ثقه الاسلام، «محمد بن یعقوب کلینی» ـ صاحب کتاب کافی ـ به آموختن حدیث پرداخت و بخش عمده دانش را از او فراگرفت و کاتب استاد خود (شیخ کلینی) گردید و به همین عنوان (کاتب) شهرت یافت.

از جمله آثار او «غیبت نعمانی» است. وی در این کتاب احادیث مربوط به غیبت و ظهور مسائل مربوط به امامت را گردآوری نموده است.

نعمانی برای رفع شکی که پس از مرگ امام یازدهم شیعیان حسن عسکری میان ایشان افتاده بود، این کتاب را نوشت با این امید که شیعیان ضرورت غیبت را ثابت کند.وی درباره انگیزه نوشتن این کتاب بیان می کند:«من در جامعه میدیدم شیعیان و علاقه مندان به محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین به گروههای مختلفی تقسیم شده اند و نسبت به امام زمان و ولی امر و حجت پروردگار خود سرگردان گشته اند.

پس از بررسی، دلیل آن را غیبت آن حضرت یافتم، چنان که رسول خدا و حضرت علی و ائمه معصومین نیز به آن اشاره نموده اند؛ لذا به یاری خداوند بر آن شدم تا روایاتی که مشایخ بزرگ روایی از امیر المؤمنین و ائمه معصومین درباره غیبت امام عصر روایت کردهاند جمع آوری نمایم.

بسیاری از روایاتی که هم اکنون در اختیار من است را علمای اهل تسنن نیز روایت کرده اند.البته روایات آنان در این باره بسیار گسترده تر از روایاتی است که هم اکنون در اختیار من می باشد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما