loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاملی جهادی در سبک شناسی سیاست های مدیریتی در چین

ناشر مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران

نویسنده رضا سلیمانی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 332

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

با توجه به این مهم ،که چین پرجمعیت ترین کشور جهان بوده و مدیریت آن بالطبع بسیار پیچیده است لذا سبک مدیریت و دلایل موفقیت آن می تواند بسیار ارزشمند باشد و مورد استفاده قرار گیرد.

کتاب تأملی جهادی در سبک شناسی سیاست های مدیریتی در چین نوشته رضا سلیمانی در 9 فصل به تعریف مدیریت جهادی ، چارچوب نظری ، مبانی فرهنگی ، بررسی عناصر و خصیصه های سبک مدیریت چینی ، مدیریت اقتصادی، فناوری ، منابع انسانی و در نهایت بررسی دلالت های مدیریت چینی برای مدیریت جهادی می پردازد.

این کتاب با تحلیل و تفسیرمدیریت در پی مفهوم شناسی مدیریت جهادی تحت بطنی گسترده به نام فرهنگ جهادی که بامقوله ی ارزشی به نام جهاد در آمیخته به الگوی مدیریت اجرایی کشور پرداخته و با این سبک و سیاق برخی ویژگی های الگوی مدیریت کشور که بر گرفته از روحیه جهادی میباشد را تبیین نموده است . از سوی دیگر با توجه به اثر گذاری عمیق بنیان های ارزشی بر مبانی فکری و اجرایی سبک مدیریت حاکم بر جامعه به مطالعه سبک مدیریت چینی پرداخته و عناصر و ویژگی های متمایزکننده آن را با سایر شیوه های مدیریت موجود مورد ارزیابی قرار داده است .

اهمیت دانش و فنآوری در تولید ثروت، اشتغال زایی و کارآفرینی با تاکید بر درون مایه اقتصاد دانش بنیان به همراه ایدئو لوژی سیاسی حاکم بر آن از بارزترین ساز و کارهایی است که سبک مدیریت چین را منحصر به فرد می نماید . تمرکز بر منابع انسانی و تجارب موفق شرکت ها در این زمینه با اتخاذ راهبردهای مبارزه با فساد و نظارت های درون تشکیلاتی و نیز مکانیسم های نهادی – سازمانی و قانونی در چین از دیگر ویژگی هایی است که در این کتاب با مدیریت اسلامی و جهادی مورد مقایسه قرار گرفته و در این نسبت سنجی نیز رموز و مسائل مشترک میان این دو با رویکرد واقع بینانه مانند شباهت قابل انتزاع و تمایزات ماهوی برجسته و تحلیل شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما