loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صبحانه با سقراط: سفر (فلسفی) خارق العاده در یک روز عادی

ناشر نشر علم

نویسنده رابرت رولند اسمیت

مترجم ابوالفضل حقیری قزوینی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 217

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 49148 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
32,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

رابرت رولاند اسمیت در کتاب خود، «صبحانه با سقراط»، با شوخ طبعی و خلاقیت هر چه تمامتر به نحوه زندگی روزمره و موضوعات مرتبط با آن پرداخته است.

وی با توجه به عاداتی روزمره چون بیدار شدن از خواب، رفتن به سر کار، خرید کردن، غذا خوردن، رؤیا دیدن، تماشای تلویزیون و دوش گرفتن مخاطبان خود را با چشماندازی گسترده از ایدههایی که در نسبت با زندگی هر روزه آنها قرار می گیرند، مواجه می کند و آنها را مورد سنجش قرار می دهد. وی در این کتاب جذاب، به سادگی و سهولت مباحث خود را طرح کرده و نشان می دهد که زندگی نسنجیده ارزش زیستن ندارد.

اسمیت در کتاب خود به مخاطبانش یادآور میشود که فلسفه به همان اندازه که باید با پرسشهایی بزرگ و مهم در باب حقیقت، عقل، وجود، دانش و ارزش کلنجار رود، ضروری است که برای یافتن حقیقت و معنا در زندگی روزمره نیز تلاش کند.

اگرچه در برخی موارد مشاهدات فلسفی اسمیت توسط هوش و ذکاوت یا نثر پر زرق و برق وی تحت الشعاع قرار میگیرد اما به نظر میرسد که اسمیت به خوبی توانسته است ارتباط میان ایده های مهم و تجربه زندگی روزمره را مورد بحث قرار داده و نشان دهد که فلسفه می تواند ابزاری برای از بین بردن ابتذال و پوچی زندگی بوده و در نتیجه سبب معناداری و دوام بیشتر آن شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما