loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سعدی چرخ ادب

ناشر آسونه

نویسنده فاطمه ممیزی | علی بهادری

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 372

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

انتخاب عنوان سعدی چرخ ادب برای پروین اعتصامی، اقتباسی از کلام وی و قیاسی است از آنچه به تشابه میان او و سعدی وجود دارد. پروین، پندها و پیام هایی را که در پیکره ی شعر خود بازتاب می دهد، همچون مفاهیم سعدی، عمیق، وسیع و متنوع است و این ویژگی او را بیش از هر زن دیگری در میان زنان و مردان سخنور و شاعر یگانه نموده و او را تالی سعدی ساخته است.
پروین، حسب حدت ذهن و قدرت اندیشه و معیار بی نظیرش در سنجش شرف انسانی و اخلاق، و پاسداشت آن دسته از ارزش های والای فرهنگ ایران که جزء میراث نوع بشر در همه عالم است و نیز انبوه قصه ها و مناظرات و تمثیلاتی که آفریده، نه تنها بزرگ ترین شاعر سنتی زن ایرانی، که یکی از برازنده ترین شاعران کل تاریخ ادبیات فارسی است.

به زعم نگارندگان این کتاب، پروین در میان جماعت زنان در ادب پارسی، قدر و منزلتی برابر با جناب شیخ مصلح الدین سعدی در میان مردان دارد و انتخاب عنوان وزین سعدی چرخ ادب تابعی از این دریافت و ادراک است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما