loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بانوی انقلاب: نگاهی کوتاه به زندگی خانم خدیجه ثقفی همسر امام خمینی (س)

3 (2)

ناشر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)

نویسنده علی ثقفی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 180

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 49153 10003022
32,000 28,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب از زندگی و دوران کودکی همسر امام(ره) آغاز می کند و ضمن اشاره به ویژگی های خانواده پدری این بانوی فداکار، در ادامه به نقش وی در انقلاب و تأثیرگذاری وی می پردازد. ثقفی در مقدمه کتاب با اشاره به چرایی نگارش این اثر می نویسد: «بدون شک این بانوی مکرمه نقش عمده ای در همه مراحل زندگی امام(دوران تحصیل، تدریس، مبارزه، تبعید، انقلاب و رهبری) داشته است و از این رو خانم حق بزرگی بر همه افراد ملت مقتدر ایران دارد.

شناخت ابعاد وجودی این بانوی بزرگ در پشت پرده عفاف، یک ضرورت اجتماعی، و شناساندن او به جامعه امروز و نسل های آینده، وظیفه همه کسانی است که توانایی انجام این رسالت دینی ملی را دارند.»

یکی از بخش های خواندنی در این کتاب، زندگی نامه خودنوشت همسر امام(ره) است که بنا به گفته خود ایشان، به تأکید حجت الاسلام و المسلمین حاج احمد خمینی نوشته شده است. در بخش هایی از این زندگی نامه کوتاه به موضوع آشنایی با امام(ره) و چگونگی ازدواج اختصاص دارد که در این باره به روایت ایشان می خوانیم: «پدرم برای اینکه مرا راضی به این وصلت کند، به من بسیار سخت محبت می کرد. دستور می داد غذاهای مطبوع برایم درست کنند. چیزهایی از قبیل انگشتر طلا، گوشواره فیروزه و حتی یک دوات طلا داشت که به من داد. آنچه را که فکر می کرد ممکن است در تصمیم من در جهت خواسته اش دارای نقش باشد، انجام می داد و دائماً می گفت: «صلاح تو را در این می بینم. این مرد سعادت دنیا و آخرت تو را تأمین می کند. روحیه تجددمآبانه آخرتت را از بین خواهد برد! مگر آخرت را قبول نداری؟ ...»

یکی دیگر از بخش های خواندنی این کتاب، به «نامه های خواندنی» از همسر امام(ره) به سایر اعضای خانواده اختصاص دارد که به همراه دست خط نامه منتشر شده است. بیان مادرانه و صمیمی در تمامی این نامه ها اولین موضوعی است که توجه را جلب می کند. و در نهایت، مبارزه برای به ثمر نشستن انقلاب، تبعید به عراق و فرانسه، پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی ... و در نهایت رحلت جانگداز امام(ره) از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

بانو ثقفی در بخشی از کتاب به رحلت امام(ره) اشاره کرده و می نویسد: «غم انگیزترین لحظات عمر من مفارقت آقا از میان ما بود.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما