loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

افروختن و سوختن و جامه دریدن: گزیده غزل های طالب آملی به همراه بیت های برگزیده

ناشر نیماژ

تحقیق و تنظیم کتاب مهدی فرجی

شاعر طالب آملی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 371

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

شاید تنها کسانی که با شعر و شاعری سروکار داشته باشند نام طالب آملی را شنیده و یکی دو بیت مشهور او را خوانده باشند ولی این آشنائیها اغلب از حد دانستن تخلص شاعرانه او تجاوز نمی کند. سرگذشت طالب آملی بسیار جالب است ، شرح حال شاعر جوانی است که در اثر شکست در عشق از وطن خود آواره گردیده و در کشور دیگری به عالی ترین مقامات سیاسی و ادبی میرسد و در اوج شهرت و معروفیت و شکوه و جلال ، در جوانی در می گذرد.

سرگذشتی که بیشتر به افسانه شبیه است ، ما اگر در تذکره های دوران صفویه بنام طالب آملی بر نخوریم نمی توانیم باور کنیم که این معبود عاشق پیشه گاو چرانان و جنگل نشینان طبرستان که آوای طالب طالبای آنان در جنگلهای انبوه و مراتع سرسبز مازندران طنین افکن است ، وجود واقعی داشته است. طالب آملی از شاعرانی است که متأسفانه آثارش مورد مطالعه کافی قرار نگرفته و از این رهگذر باو نهایت بی التفاتی یا بهتر بگوئیم ستم شده است. شاعری است که جا دارد به شعر و سبک شعری او توجه بیشتری شود و سروده هایش از دیدهای مختلف مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و نکات مثبت و منفی آثارش ارزیابی شود. در اینصورت با شاعر چیره دستی روبرو خواهیم شد که طبع سخن آفرینش اشعار دلکش و جاودانه به ادبیات پارسی هدیه کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما