loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جهان شناسی سنتی و علم جدید

ناشر حکمت

نویسنده تیتوس بورکهارت

مترجم حسن آذرکار

تعداد صفحات : 162

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 5025 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سیدحسن آذرکار مترجم کتاب در مقدمه، اهمیت رساله «جهان شناسی سنتی و علم جدید» را این چنین برشمرده است: «اول اینکه معنای واقعی علم جهان شناسی و اصول آن را چنان برای ما بازگو می کند که پیشینیان ما آن را می فهمیدند. جنبه مهم دیگر این رساله نقدی است که بر سه شاخه اصلی علوم جدید یعنی فیزیک، زیست شناسی و روان شناسی دارد. وجه امتیاز بورکهات این است که مثل یک حکیم سنتی مقابل علم جدید می ایستد و آن را نقد می کند.» مهمترین و طولانی ترین بخش کتاب نقد روانشناسی جدید است که آرای یونگ را نقد می کند. بخش دیگر کتاب هم سنجش و نقد نظریه تکامل و اندیشه های تکاملی است. به گفته مترجم کتاب «جهان شناسی سنت و علم جدید» فصل های اول و سوم و ششم و هفتم و نهم این کتاب 5 فصل اصلی رساله جهان شناسی سنتی و علم جدید بورکهات هستند و بقیه فصل های کتاب مقاله های مستقل از نویسنده هستند که به علت مرتبط بودن با موضوع کتاب میان فصلها گنجانده شده اند. در ابتدای کتاب مختصری از زندگی و آثار تیتوس بورکهات آورده شده است. بورکهات در سال 1908 در ایتالیا به دنیا آمد. علاقه او به حکمت و عرفان در دوران جوانی او را به مطالعه و پژوهش در هنر عهد کهن و قرون وسطی کشاند. او در سال 1935 پس از مسافرت به آفریقای شمالی در شهر فارس ساکن شد و به تمدن و هندر و معنویت اسلامی علاقه پیدا کرد و سرانجام مسلمان شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما