loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علم و دین و معنویت در آستانه قرن بیست و یکم

5 (1)

ناشر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

نویسنده مهدی گلشنی

سال نشر : 1385

تعداد صفحات : 53

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 5062 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
29,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در یک مقدمه و چهار بخش مجزا به ترتیب زیر به زیور طبع آراسته شده است: بخش اول وضعیت علم و دین در قرون هفدهم و هجدهم، بخش دوم وضعیت علم و دین در قرن نوزدهم و نیمه اول قرن بیستم است که این عناوین را مورد بررسی قرار داده است: رشد علم در قرن نوزدهم، برخورد جریان های فکری با دین در قرن نوزدهم و برخورد جریان های فکری با دین در نیمه اول قرن بیستم. بخش سوم احیای دین و معنویات در چند دهه گذشته و علل آن نام دارد که مواردی چون: روشن شدن نقایص و آثار منفی علم سکولار، روشن شدن آثار فردی اجتماعی دین، تزلزل تحویل گرایی، محدودیت های علمی و نظری علم، مبتنی بودن علم بر مفروضات متافیزیکی و تضعیف ایده مغایر علم و دین را مورد بررسی قرار داده است. بخش آخر هم شواهد احیاء نام گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما